El turisme d’interior retrocedeix al juliol a les comarques de Tarragona

El cor de la Costa Daurada  recupera la plena ocupació durant tot l’estiu; mentre que l’interior disminueix l’ocupació del mes de juliol però concentra la demanda a l’agost

La previsió d’ocupació durant la present temporada d’estiu presenta dues realitats diferents a la província de Tarragona, segons si el destí és de costa o d’interior, informa la Federació d’Associacions d’Empresaris d’Hostaleria de la Província de Tarragona. En el cas del cor vacacional de la Costa Daurada, es recupera la plena ocupació que havia perdut durant la pandèmia per la dificultat d’acollir al client internacional. En el cas de l’interior i de destins de costa com les Terres de l’Ebre, disminueix l’ocupació respecte el juliol de 2020 i 2021, en que el turista va optar per destins rurals i nacionals.

Malgrat tot, l’interior i aquesta altra Costa Daurada (la que disposa de menys recursos i possibilitat i, per tant, la que més necessita de la promoció econòmica institucional per mantenir i potenciar la riquesa i diversitat del territori), preveu una bona temporada d’agost, recuperant la tendència dels anys anteriors a la crisi en que la demanda també es concentraba en aquest mes.

Els motius d’aquest retrocés generalitzat el mes de juliol en zones d’interior i que no pertanyen al cor vacacional de la Costa Daurada, s’atribueix a que el turista nacional no repeteix a les zones que havia escollit les dues temporades passades, quan buscaba destins de natura, més petits, més segurs i menys massificats. Així doncs, aquell turisme de proximitat i d’interior que va potenciar la pandèmia no s’ha consolidat, ans el contrari, ha anat a la baixa, a favor dels destins de costa més turístics i de les sortides a l’estranger. Aquesta tendència ha fet que el cor de la Costa Daurada també presenti un estiu amb xifres record, al recuperar el turista internacional i el seu comportament de viatge habitual.

El sector també destaca la preocupació per la necessitat de pujar el preu del servei com a conseqüència de l’augment continu del preu dels productes. I tem que el client no estigui disposat o no pugui assumir l’augment de costos. Per altra banda, els hostalers remarquen que aquells establiments que optin per mantenir els preus amb l’objectiu de conservar la clientela, poden posar en perill el futur del seu negoci per la manca de viabilitat i, de retruc, la del sector.

Els hostalers també es mostren inquiets per l’allau de notícies que alerten d’una davallada a la tardor i que traslladen al client un temor innecessari que no ajuda gens a l’ocupació.

Així doncs, es dibuixa un estiu que torna a la realitat de pre-pandèmia, recuperant el turisme en determinades zones de costa i concentrant la demanda de mes d’agost en zones d’interior.