Un estudi sobre la Savinosa guanya el Premi de Recerca Trencadís

Els premiats devant del Palau de la Diputació amb la directiva de la Fundació Trencadís i els patrocinadors. CEDIDA

Repsol patrocina el premi convocat per la Fundació Trencadís

El Premi de Recerca Trencadís té l’objectiu d’estimular la capacitat d’investigació i aprenentatge de l’alumnat

Aquest premi dirigit als alumnes de batxillerat i cicle formatiu de grau superior arriba a la seva tercera edició

El Jurat del Premi de Recerca Trencadís en aquesta tercera convocatòria ha lliurat el primer premi, dotat amb 800 €, al treball “L’agonia d’una arquitectura nascuda per curar. El preventori de la Savinosa de Tarragona”, de l’alumna Alexandra Rión Marqués, del Centre Educatiu Lestonnac – L’Ensenyança, i que ha tingut la tutoria de la professora Eva Brull. L’assaig descriu la malaltia i l’evolució de la tuberculosi; els sanatoris i els preventoris a Europa així com la història de la Savinosa de Tarragona, des dels seus orígens. També descriu tots els projectes que s’han succeït durant els darrers quaranta anys.

El segon Premi, dotat amb 700 €, s’ha concedit al treball “El modernisme a Tarragona” de l’alumna Júlia Belmonte Fortuny, del Col·legi Santa Teresa de Jesús, i que ha tingut la tutoria de la professora Dolors Solé Albert. Aquest treball de Batxillerat tracta del Modernisme en general, a Catalunya i a Tarragona, amb esment concret dels edificis del Teatre Metropol, la Casa Salas, el Col·legi Les Teresianes i l’antic escorxador. Fa també un estudi detallat de la Quinta de Sant Rafael amb una sèrie de propostes de millora.

El Premi de Recerca Trencadís és una iniciativa dirigida als alumnes de tots els centres d’educació secundària del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre. Cada centre hi pot presentar fins a tres treballs d’investigació de Batxillerat que reuneixin determinats requisits.

Aquesta convocatòria té l’objectiu de potenciar la recerca i la investigació fora de l’àmbit universitari, estimular l’alumnat en la realització de treballs de qualitat, educar els joves en la defensa pública dels treballs i incentivar els centres en la motivació dels seus alumnes per a la investigació.