Josep Andreu demana que es compleixi el calendari del Corredor Mediterrani

El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha estat un dels protagonistes de la IV Trobada sobre el Corredor del Mediterrani celebrat avui a Barcelona.

Port Tarragona.- On s’ha exposat que aquesta infraestructura ferroviària és fonamental no només per al Port de Tarragona i la seva comunitat portuària, sinó també és vital perquè la seva àrea d’influència, i en especial la indústria petroquímica, aprofiti al màxim les seves oportunitats de creixement i desenvolupament, així com per facilitar l’atracció de noves inversions que consolidin la trajectòria creixent de Tarragona com a hub logístic de primer nivell a la Mediterrània.

En aquesta IV Trobada sobre el Corredor del Mediterrani també han participat el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull; la Consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori de la Generalitat Valenciana, Mª José Salvador; el secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez Pomar.

També han pres part de la jornada el coordinador general per a les Obres de Construcció del CFM, Joan Barios; el director d’Operacions de RENFE; Francisco Minayo; el director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell; el director de Project Finance i Negocis Especialitzats de Banc Sabadell; Josep Montañés; i el gerent de l’Associació d’Empreses Ferroviàries, Juan Diego Pedrero.

Josep Andreu reivindica el potencial de Tarragona

Josep Andreu ha reivindicat que “Tarragona és la segona àrea logística i industrial més important de Catalunya i el primer site petroquímic del sud d’Europa”. El president del Port de Tarragona també ha volgut destacar davant dels assistents al fòrum que “el Port té les instal·lacions a punt per créixer i desenvolupar la indústria química i afavorir la seva competitivitat. Però ens trobem amb dos handicaps, l’elevat cost de l’energia i les infraestructures externes al port (corredor Mediterrani i A27), i això comporta conseqüències que ens dificulta la captació de noves inversions”. Així mateix, Andreu ha fet èmfasi que el Port de Tarragona aspira a ser un port hub de productes químics i petroquímics i l’ample europeu ho farà viable.

 ​”Ara que ja tenim calendari del Corredor Mediterrani, reclamem rigor i compromís en el seu compliment”

En la seva intervenció, el president del Port de Tarragona ha demanat altura de mires. “Les infraestructures s’han de planificar pensant en un creixement futur, no tenint en compte les necessitats actuals”. “El Corredor del Mediterrani no ha de donar resposta a les necessitats d’avui sinó que ha de preveure i permetre el creixement del futur” va afegir Josep Andreu.

En el seu discurs, el president del Port de Tarragona ha volgut fer referència a que “el 75% dels nostres tràfics són d’importació, i la majoria d’aquestes mercaderies són primeres matèries per abastir la zona d’influència, i després es converteixen en productes d’exportació”. “Són necessàries les importacions per a poder créixer en exportacions” afegeix Andreu.