El Port de Tarragona present a la XXV Llotja de Cereals Mediterrània

El Port de Tarragona present a la XXV Llotja de Cereals Mediterrània

Port de Tarragona.- El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, acompanyat de representants de la comunitat portuària i de l’equip Comercial del Port assisteix avui a la 25ª edició de la Llotja de Cereals de la Mediterrània, que se celebra a Barcelona. Aquesta trobada reuneix als principals actors del sector agroalimentari de tota la conca del Mediterrani, des d’empreses importadores, traders, brokers, fabricadors de pinsos, transportistes,…etc.

El Port de Tarragona, com a líder al Mediterrani en moviment de productes agroalimentaris, amb 5 milions de tones mogudes anualment, col·labora amb aquest esdeveniment, per a què els operadors de la comunitat portuària puguin reforçar les seves activitats comercials.

Així mateix, també assisteixen una important representació d’empreses del hinterland del Port de Tarragona que utilitzen les instal·lacions portuàries dedicades especialment als productes agroalimentaris.

Alta especialització de la comunitat portuària

Un dels valors afegits del Port de Tarragona és l’alta especialització de la comunitat portuària, així com les bones comunicacions terrestres, tant viàries com ferroviàries al hinterland consumidor. En total són 560.702m2 de superfície al Port dedicats al tràfic de productes agroalimentaris i amb una capacitat d’emmagatzematge de 1,3 milions de tones. El Port de Tarragona compta amb cinc terminals especialitzades en moviment d’aquest tipus de tràfic i la productivitat mitjana és de 500 tones mogudes/hora.

El llevís sense papers (Levante Sin Papeles) agilitza i optimitza la productivitat en la logística del transport. El Levante Sin Papeles és un sistema que elimina els tràmits duaners en paper i facilita la tramitació administrativa de control de mercaderies que han de sortir i entrar al port, reduint així el temps de gestió del servei.

A més, el Port de Tarragona es converteix en punt de connexió entre la matèria primera que s’importa, per a alimentar l’oví i boví de la ramaderia del hinterland (zona d’influència), i posteriorment s’exporta part d’aquests animals, també a través del Port de Tarragona, amb destinació països del nord d’Àfrica.