L’amfiteatre, imatge internacional de Turespaña

Tarragona serà protagonista de la campanya de promoció internacional ‘Spain is part of you’

L’Amfiteatre ha estat escollit com a imatge amb l’eslògan “Hi ha històries que s’expliquen en teatres i teatres que són part de la història”.

La campanya estarà present a 33 Oficines Espanyoles de Turisme a l’estranger i arribarà a 47 mercats emissors i a una audiència estimada de més de 500 milions de persones.

Redacció.- La consellera de Turisme, Inmaculada Rodríguez, i el director general de Turespaña, Manuel Butler, han presentat la nova campanya de Turespaña “España es parte de ti” on Tarragona hi té una paper destacat amb l’Amfiteatre romà com a protagonista.  La campanya estarà present a les 33 oficines de Turespaña i s’enfocarà a 47 mercats emissors en què s’ha detectat més presència de viatgers de perfil cosmopolita, com ara Estats Units, França o Regne Unit. Les estimacions assenyalen que comptarà amb unes audiències de més de 500 milions de persones.  Les diferents accions de comunicació previstes inclouen imatges de destins turístics emblemàtics i Tarragona hi apareix amb una fotografia de l’amfiteatre romà amb el mar de fons i hi figura un eslògan en l’idioma del mercat al qual va orientada la campanya i el missatge “Hi ha històries que s’expliquen en teatres i teatres que són part de la història”.

La consellera de Turisme, Inma Rodríguez, s’ha mostrat satisfeta pel suport de Turespaña i el Ministeri de Turisme i ha destacat la bona entesa i col·laboració amb el Patronat de Turisme que ha permès que Tarragona tingui una presència destacada en aquesta nova campanya. La consellera ha explicat que els objectius dels dos organismes són especialment afins, per una banda, donar notorietat a Tarragona com a capital turística i, de l’altra, captar el turista que viatja els 365 dies de l’any, “un perfil on la ciutat té un gran potencial de creixement”. El fet, a més, d’haver triat l’Amfiteatre com a imatge “ajudarà a posicionar i fer reconeixible a l’estranger una autèntica icona de la ciutat”, ha afegit.

El director general de Turespaña, Manel Butler, ha explicat que aquesta nova campanya és el resultat de sis anys d’investigacions de mercat del sector turístic i que aquest coneixement els ha portat a apostar principalment pel marketing digital i les xarxes socials com a canals de difusió i a dirigir els missatges orientats al client que, a través de les tecnologies de comunicació, busca destins i experiències per als seus viatges.

A la cerca del viatger cosmopolita

Per definir el públic al qual va dirigida aquesta nova imatge, Turespaña va realitzar una valoració de quins mercats són els més rellevants, tant per volum de turistes com pel valor que tenen per a Espanya (la despesa mitjana per persona de cada país). Després es van concretar quins són els productes turístics més rellevants, i aquestes variables es van adaptar al perfil definit per Turespaña com cosmopolita. Es tracta d’un públic amb alta propensió a la despesa en la destinació a la qual viatja, i amb un elevat índex d’afinitat per les activitats relacionades amb les compres, l’enogastronomia, la visita de ciutats, l’art, la cultura i la realització de rutes.

La campanya consta de quatre peces audiovisuals de diverses durades de les quals s’han fet 10 adaptacions culturals i idiomàtiques i 30 peces gràfiques amb 20 adaptacions. Un dels vídeos està adaptat als mercats llunyans, amb versions específiques per a la demanda xinesa, índia i àrab. Els altres tres estan orientats als segments europeus cosmopolita jove, familiar i sènior.