L’Agència Catalana de Turisme recrea un mercat a Londres per promocionar la gastronomia catalana

Del gener al maig del 2017, més de 700.000 turistes anglesos van visitar Catalunya

ACN Barcelona .- La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme i amb el suport d’ACCIÓ, organitza del 14 al 16 de juliol una acció al centre de Londres (Regne Unit) per promocionar Catalunya a través de la gastronomia i vins i caves catalans. L’esdeveniment, batejat amb el nom ‘Taste of Catalonia’, recrea a la zona de Southbank un mercat amb productes agroalimentaris d’empreses catalanes i vins i caves de les 12 denominacions d’origen de Catalunya.
El tret de sortida es dóna aquest divendres a la tarda, amb un esdeveniment exclusiu que compta amb l’assistència d’una vintena d’operadors turístics i mitjans de comunicació anglesos. Els participants en aquesta sessió inaugural tindran l’oportunitat d’assistir a una sessió de tast de vins i maridatge oferta per la sommelier Laura Masramon, i posteriorment participaran en una sessió de networking amb mostra de productes gastronòmics dels Pirineus oferta pel xef Xesc Rovira, del restaurant Cal Xesc de Gombrèn, guardonat amb una estrella Michelin.

Durant tot el cap de setmana, s’oferiran al públic diversos tastos de vins i caves conduits per la sommelier Laura Masramon i maridats amb productes de la gastronomia pirinenca, així com showcookings oferts pel xef Xesc Rovira. A més, els tastos de productes de pirinencs aniran acompanyats d’una presentació de la destinació Pirineus.

El Regne Unit és un mercat madur però de gran importància per a Catalunya. Entre el gener i el maig del 2017, més de 700.000 turistes anglesos van visitar la destinació catalana (un 11,8% més que el mateix període de l’any anterior), i van generar uns ingressos de més de 518 milions d’euros (un 16,2% més que el mateix període del 2016).