Jornada de portes obertes per a futurs MIR a la Xarxa Santa Tecla

L’oferta formativa actual és de 10 places de Medicina de Família i una plaça de Medicina Interna. CEDIDA

Ha tingut lloc avui a la Sala d’Actes de l’Hospital Sant Pau i Santa Tecla i els assistents han pogut informar-se sobre les opcions de formació i experiència que ofereix la Xarxa Santa Tecla.

La Xarxa Santa Tecla ha dut a terme avui la seva habitual jornada anual de portes obertes per a futurs MIR (Metges Interns Residents) que a partir del pròxim 23 de maig s’incorporaran als centres acreditats del país per cursar la seva especialització. En el cas de la Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla, les especialitats ofertes cada any són Medicina Familiar i Comunitària (MFiC) i Medicina Interna (MI).

Una desena de llicenciats i llicenciades en medicina de diversos punts de Catalunya han assistit presencialment a la jornada de portes obertes, celebrada a l’Hospital de Santa Tecla, que també ha tingut una vessant telemàtica per a aquelles persones interessades que no s’han pogut desplaçar fins al saló d’actes de l’hospital.

La jornada de portes obertes, que serveix per explicar als futurs MIR les opcions de formació i experiència que ofereix la Xarxa Santa Tecla a través dels seus dispositius docents (Hospital de Santa Tecla, Hospital del Vendrell, CAP Arboç, CAP Calafell, CAR Vila-seca i CAP Llevant) ha anat a càrrec de Mireia Aymamí, cap d’Estudis de la Unitat Docent de Medicina Familiar i Comunitària, i de Joan Pellejà, cap d’Estudis de l’especialitat de Medicina Interna.

L’oferta formativa és de 10 places de Medicina de Família i 1 plaça de Medicina Interna. Actualment, a la Xarxa Santa Tecla hi ha un total de 34 MIR que s’estan formant en les especialitats de MI i MFiC. La Xarxa Santa Tecla va assolir la seva primera acreditació com a centre formador de metges residents l’any 1996 i des de llavors, gràcies a la feina de les seves unitats docents, ha anat ampliant progressivament la seva oferta formativa. Consta d’un equip de 14 tutors distribuïts en els diferents dispositius i que combinen la tasca assistencial amb la docència.