Després d’un any d’absència de la gran carpa circense, la companyia canadenca signa conveni amb el parc temàtic per quedar-s’hi durant tres anys més
Però en comptes de precipitar-se al fons del mar, la companyia s’ha permès la llicència de fer-lo caure en un bosc màgic i misteriós, ple de criatures fantàstiques i absurdes, i a partir d’aquí arrenca la seva aventura. Ícar no pot caminar i tan sols es pot valdre d’una sola ploma. “És una història de superació, i també d’amor!”, avança Miró, vinculat al Cirque du Soleil des del 2009, especialitzat en contorsió aèria.
‘Varekai’, que significa “en qualsevol lloc” en llengua romaní, vol rendir homenatge a l’esperit nòmada i a l’art de la tradició del circ. Més enllà de la centralitat del rol protagonista, en la producció hi actuen més de cinquanta artistes i músics, i mou un equip de fins a un centenar de professionals. Els números d’habilitat van acompanyats de música innovadora i alegres coreografies ambientades en escenaris sobrenaturals.
Aquest show, que ja han vist milions de persones a nivell mundial, s’estrenarà a PortAventura aquest dijous a les vuit del vespre. Des d’aleshores i fins al 13 d’agost es faran dues representacions al dia -a les sis de la tarda i a dos quarts de deu de la nit. PortAventura presumeix de ser l’únic ressort europeu en oferir un espectacle del Cirque du Soleil.
El director comercial del parc d’atraccions, Mark Robinson, ha afirmat que les vendes van a bon ritme i ha confirmat que el nou contracte garanteix l’establiment del Cirque du Soleil, amb espectacles nous cada estiu fins a l’any 2020. La col·laboració es va iniciar l’any 2014, amb ‘Kooza’, i va continuar amb ‘Amaluna’, l’estiu del 2015.
Amb la instal·lació de l’emblemàtica carpa, es reafirma l’estratègia de PortAventura que passa per “crear cada any referents de nivell internacional”. “El nostre principal client és l’espanyol, però cada any creixem més en el mercat internacional, i aquest és el nostre objectiu”, ha conclòs Robinson.