Bogaris preveu una inversió de 48 milions al nou centre comercial de Ponent

Imagen virtual del nou centre comercial a Ponent disenyat per Bogaris. CEDIDA

La companyia Bogaris aposta fort per  Tarragona. A part de l’oferta de 16 milions d’euros que la firma sevillana ha presentat a la Junta de Propietaris de l’Pla Parcial 10 -situat entre l’Anell Mediterrani de Campclar i la T-11- per adquirir els drets comercials que inicialment havien de ser per a IKEA, la companyia andalusa té ja definit un primer projecte constructiu per al futur barri de Ponent que, en la seva totalitat, preveu una inversió global de més de 48 milions d’euros

El nou parc comercial serà a l’aire lliure -com les Gavarres i no, per exemple, com el Parc Central o El Corte Inglés- i comptarà amb una superfície construïda de 31.659 metres quadrats, dels quals uns 25.000 es destinaran per a l’espai expositiu i de venda. «El recinte serà a l’aire lliure, amb diverses naus», indiquen a aquest diari fonts de Bogaris, les quals remarquen que, així mateix, en el projecte bàsic es preveuen reservar 1.200 places d’aparcament, tant soterrades com en superfície.

Segons avança Diari de Tarragona, dels 25.000 metres quadrats, més de la meitat seran per a una firma que exercirà com de «locomotora» del projecte, si bé des Bogaris s’assenyala que «es reserven metres per al petit comerç». De fet, en aquest sentit està previst dur a terme acords per impulsar plans de dinamització dels comerços tradicionals. Per això, l’empresa sevillana ja ha mantingut contactes amb l’agrupació Empresaris de Tarragona, Botiguers de Tarragona i el mateix consistori, segons assenyalen les fonts consultades.

Segons els càlculs de la companyia interessada a promoure la futura zona comercial de Ponent, la posada en marxa de la plataforma de Bogaris significaria la creació d’uns 700 llocs de treball directes en la seva fase d’explotació, als quals se’ls sumaran altres 300 durant seva construcció.

«Tenim els tràmits molt avançats. Vam començar a treballar en el projecte de Tarragona a mitjans d’octubre », s’indica des de la companyia, alhora que s’afegeix que la seva aposta per Tarragona es deu al fet que« és una ciutat atractiva i molt consolidada a nivell comercial », alhora que destaquen les «bones connexions» que té la parcel·la situada a Ponent, al costat de la T-11, l’a-7 i l’AP-7.

«Ja estem a l’àrea metropolitana de Barcelona i Igualada, però l’entorn de Tarragona, Reus i Salou ens interessa molt», ressalten, alhora que asseguren que «si no havíem apostat abans per venir és perquè crèiem que en aquesta parcel·la anava IKEA. Quan vam saber que no venien, apostem definitivament per Tarragona», afegeixen.

«Ho tenim tot a punt»
D’altra banda, des de Bogaris es recorda que la batalla comercial amb Ten Brinke per fer-se amb els drets comercials és «sorprenent i, sobretot, desagradable». Les dues firmes pugnen per fer-se amb els drets comercials, després d’haver presentat dues ofertes per valor de 14 milions d’euros, que el passat 13 de març Bogaris va pujar dos milions més.

Sobre això, Bogaris assegura que en l’assemblea de propietaris del passat 14 de novembre «es va acordar, per unanimitat, que només s’acceptava la nostra proposta, en detriment de la de Ten Brinke i de López Reial 09 SL», un fet que va permetre a la empresa de Sevilla, segons indiquen, centrar-se «en l’aposta per Tarragona, que serà un emplaçament singular».

«Malgrat això, la redacció de l’acord es va allargar unes setmanes, i el vam signar l’28 de desembre, per 13 milions. Es tracta d’un contracte, no d’un precontracte, que només estava pendent de ser ratificat per l’assemblea de propietaris, ja que es va donar per entès que s’havien rebutjat les altres dues propostes», indiquen des de Bogaris, que consideren que la proposta de Ten Brinke és «extemporània», ja que «es va rebre a finals de gener per burofax, un mes després d’haver signat el contracte».

Malgrat això, les fonts de Bogaris especifiquen que «vam decidir pujar un milió més per igualar i superar en 25.000 euros la proposta de Ten Brinke, ja que no volíem que un ens públic com SMHAUSA o una entitat financera com el Banc Sabadell poguessin tenir problemes per acceptar una oferta inferior».

Des de novembre fins a març, els tècnics de Bogaris es van centrar en l’aposta per la capital de la Costa Daurada. «Tenim ja acabat el projecte bàsic i el de mobilitat. I teníem hora el 14 de març per mantenir una entrevista amb el Departament d’Empresa per avançar en la tramitació de la llicència comercial, ja que la de IKEA no val. Ho tenim tot a punt, però l’11 de març els propietaris van canviar d’opinió i van optar per Ten Brinke », lamenten des Bogaris, que esperen que la junta de propietaris convocada per al 3 d’abril els torni a obrir les portes del nou barri de Ponent.