El 080 investors day selecciona 10 projectes per un fòrum d’inversió

Els 10 projectes finalistes del 080 Investor Day 2018 aposten per l’ecommerce i la impressió tèxtil en 3D i per la moda sostenible, personalitzable i de proximitat

·        En la categoria 080 Investor Day Startups els finalistes són IAAGAM, Love the brands, Pislow, Viume AI, i Zer Collection. En la nova categoria 080 Investor Day Raising Brands els finalistes són Coby, Hale, Vulpinus, Nuria Serra i Tropic Feel
 
·        Els finalistes participaran en el Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda, el 080 Investor Day, que se celebrarà el proper 26 de juny, al Recinte Modernista de Sant Pau, emmarcat en les activitats paral·leles d’aquesta edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion (del 25 al 29 de juny)
 
La 4a edició del 080 Investor Day —el Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda, organitzat pel 080 Barcelona Fashion i Seed&Click, companyia dedicada a fomentar la innovació, l’emprenedoria i el finançament privat— ja té els seus finalistes: 5 en la categoria de startups tecnològiques aplicades a la moda, dins el 080 Investor Day Startups, i 5 del 080 Investor Day Raising Brands, que premia marques de moda emergents. Els finalistes participaran en el Fòrum que tindrà lloc el proper 26 de juny, en el marc de les activitats paral·leles de la 22a edició de la passarel·la catalana, que se celebra del 25 al 29 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau.
L’objectiu del 080 Investor Day és generar sinergies i networking entre startups de moda i inversors nacionals i internacionals. Com ja es va introduir en la passada edició, enguany el 080 Investor Day incorpora la categoria Raising Brands, per a dissenyadors i marques de moda emergents, amb l’objectiu de donar-los visibilitat i connectar-los amb potencials inversors i companyies de moda ja establertes.
Tots els projectes seleccionats com a finalistes es van crear al 2017. Entre les cinc startups finalistes del 080 Investor Day Startups hi ha plataformes e-commerce, i nous models de disseny i fabricació. De mitjana, cerquen uns 597.600€ de capital. Pel que fa a les cinc marques de moda emergents finalistes, es tracta de firmes de moda sostenible, creativa i que fomenten el comerç de proximitat. De mitjana, cerquen uns 392.000€ de capital d’inversió.
Dins la categoria de Startups tecnològiques amb aplicació al món de la moda, els projectes finalistes són:
  • IAAGAM (Barcelona): Iaagam inspira a dones d’arreu del planeta apropant-les al món del luxe fet a Barcelona i fent-lo assequible a través d’una marca totalment nativa digital.
  • LOVE THE BRANDS (Madrid): Un disruptiu agregador i data solution per a les marques de moda.
  • PISLOW (Barcelona): Pislow és un marketplace que ofereix un servei de “Fashion renting” de roba, bosses de ma y accessoris amb un catàleg de productes seleccionats de diferents marques, una versió actualitzada del concepte de lloguer.
  •  VIUME AI (Barcelona): AI: Un assistent virtual que troba la combinació perfecta per a cada ocasió. Viume AI és un assistent que combina l’expertise humà amb el machine learning per trobar l’outfit perfecte per a cada ocasió basant-se en les característiques personals i el seu estil de vida.
  • ZER COLLECTION (Barcelona): Marca de moda que utilitza fabricació digital (impressió 3D i bordat industrial) per materialitzar les seves peces amb 0 residus. Treballa l’ecologia de forma circular a partir del concepte “zero waste”, la producció que contempla zero residus en la producció de les peces.
Dins la categoria de Raising Brands (marques emergents) les finalistes són:
  • COBY (Barcelona): Creada amb un simple objectiu: canviar la forma en què els nostres peus veuen el món. Per això, ha creat una sabata que s’adapta als peus i fa la vida més fàcil.
  • HALE (Barcelona): És una marca de moda esportiva dissenyada a Barcelona. Un projecte fet amb passió, que vol apoderar  les dones, fent-les sentir-se bé amb elles mateixes.
  • NURIA SERRA (Barcelona): Nuria Serra Barcelona és una marca de moda femenina dissenyada i produïda en Barcelona. El seu mantra: “Vesteix la teva pròpia llum amb el teu NSB”. Les seves peces són atemporals, ajudant a les dones a sentir-se confortables.
  • TROPIC FEEL (Barcelona): El calçat més versàtil del mercat. Les primeres esportives wàter friendly, versàtils i lleugeres, ideals per viatjar i fer qualsevol tipus d’activitat.
  • VULPINUS (Barcelona): VULPINUS dissenya i fabrica ulleres de sol exclusives amb materials d’alta qualitat com el titani, la fusta o el acetat. Força i estil únics.
Els criteris per a la selecció de les startups i marques emergents finalistes s’han centrat en la seva capacitat innovadora, viabilitat, impacte social, experiència i l’actitud dels equips, a més de la seva capacitat de comunicació. Del total de projectes rebuts, el 55,5% procedien de l’estat espanyol, el 13,3% dels Estats Units i el 6% de la Índia,  entre d’altres.
Els 5 finalistes de cada categoria presentaran els seus projectes en format Elevator Pitch (5 min.) davant del jurat d’experts i de l’auditori amb inversors, entre altres. Per tal de preparar les seves presentacions, els finalistes rebran una formació específica. A banda del finançament que els projectes puguin aconseguir en el marc del fòrum, un jurat d’experts atorgarà un premi al millor projecte de cada categoria. El jurat tindrà en compte la capacitat d’innovació i transformació, la viabilitat del projecte, la capacitat de l’equip gestor, així com la capacitat comunicativa i viral del projecte. Els guanyadors de cada categoria rebrà un premi valorat en 120.000 euros en serveis de les empreses partners de la iniciativa McCann Worldgroup, 4YFN, Baker McKenzie, Amazon Web Services, Grupo Zeta,  i ESADE Creápolis.
A més de les presentacions dels projectes finalistes, el 080 Investor Day 2018 comptarà amb un programa d’activitats al voltant de l’emprenedoria, la innovació i el finançament privat en el sector de la moda. Al fòrum assistiran experts de l’ecosistema emprenedor i innovador com Prasenjit Tito Chowdhury (FashioNXT), Audrey Nizen (NYU, Bloomingdales, C&A, Macy’s), Enric Jové (McCann Worldgroup), Javier Blázquez (Baker McKenzie), Manuel Moreno (Grupo Zeta), Karina Riera (4YFN), i Jan Brinckmann (ESADE), que formaran part del jurat. La ponència inaugural serà a càrrec de Prasenjit Tito Chowdhury, que parlarà de l’impacte que la innovació tecnològica té en la indústria de la moda i el seu vincle amb les startups. De la seva banda, Audrey Nizen (NYU, Bloomingdales, C&A, Macy’s), explicarà la seva visió sobre el futur de la indústria.
Patrocinadors i col·laboradors de la 22a edició de la 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició de la passarel·la comptarà amb 6 patrocinadors i amb 10 firmes col·laboradores. Són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Makeup (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), Hyundai (partner automobilístic), Movistar (connectivitat oficial) i La Roca Village. Per la seva banda, hi participen com a firmes col·laboradores Seagram’s, Sunbites, Red Bull, Fujifilm, Barcelona Beer Company, Siovann, CND Beauty (manicura oficial), Rowenta (planxat i haircare) BCN Brand (uniformes oficials), i Raffel Pages (partner perruqueria).
Més informació al web www.080barcelonafashion i a les xarxes:
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/