Twitter abandona la concisió

La xarxa de ‘microblogging’ es recicla doblant la quantitat de caràcters màxims per tuit

Redacció.- “Aquest és un petit canvi, però un gran pas per a nosaltres. 140 va ser una elecció arbitrària basada en el límit de SMS de 160 caràcters. Orgullós del que ben pensat que l’equip ha estat a la solució d’un problema real que la gent té en intentar tuitejar. I al mateix temps mantenir la nostra brevetat, velocitat i essència!”. Amb aquesta frase, que superava de llarg els 140 caràcters, es Jack Dorsey, CEO de Twitter anunciava el canvi de límit als 280.

Pot semblar intranscendent, però si alguna cosa feia especial a Twitter era la necessitat de síntesi i concreció que fins ara requeria. En contraposició als blocs, on cada un escriu com vol, Twitter oferia informació en molt poc espai, obligant a l’usuari a ser agut a l’hora d’expressar-se.

Potser finalment el canvi sigui menys dramàtic del que els usuaris que protestaven des que la notícia s’ha sabut. Pot ser, també, que 280 segueixin exigint certa habilitat ia més no suposin textos excessivament llargs. El que pot semblar un canvi menor, determinarà el futur d’una xarxa que perd terreny a poc a poc.