El candidat del PP a l’alcaldia anuncia “la transformació en una ‘ciutat-passeig’, la cura minuciosa perquè brilli l’espai públic i la projecció al món”
‘Tarragona és una joia’ és el lema amb què el candidat del Partit Popular a l’alcaldia de Tarragona, José Luis Martín, ha presentat els eixos del seu projecte de ciutat. José Luis Martín ha explicat que “anem més enllà d’un programa electoral, presentant un model de ciutat, perquè els tarragonins no poden decidir el seu futur a partir d’una llista inconnexa de propostes”. “Les nostres propostes estan al servei d’aquest model de ciutat que volem i que es basa en una cosa tan bàsica com donar protagonisme a les competències pròpies de l’Ajuntament”, ha dit.
El model de ciutat del PP, resumit en el lema ‘Tarragona és una joia’, apel·la, per una banda, a una visió constructiva i positiva de Tarragona, basada en l’experiència de gestió durant tres anys i en el tarragonisme del que sempre ha fet bandera el Partit Popular. D’altra banda, el lema no és una afirmació triomfalista, és aposta per una voluntat transformadora que acabi amb el però que la gran majoria de vegades acompanya la frase ‘Tarragona és una joia’. José Luis Martín ha assegurat que “com tota joia, Tarragona necessita transformació, brillantor i projecció per enriquir a aquells que la posseeixen, els tarragonins”.
Sobre la transformació, el candidat popular ha explicat que “no volem projectes faraònics, la nostra aposta són actuacions realistes que transformin Tarragona en una ciutat passejable, de Ponent a Llevant i de Sant Salvador al mar”. José Luis Martín ha anunciat que “treballem en quatre actuacions que faran de Tarragona una ciutat còmoda per als tarragonins, atractiva per als visitants, incentivadora per al comerç i que donarà un salt qualitatiu en la seva relació amb el mar”.
“El segon eix, la brillantor, ha de fer de Tarragona brilli i per a això es necessita posar Espais Públics al servei del model de ciutat, dotant a l’àrea d’un pressupost d’acord amb el protagonisme que mereix”, ha dit Martín. Nous contractes de manteniment públic en diferents àrees, com l’asfaltat, una millora en la neteja de la ciutat i un pla d’incentius per a la rehabilitació de façanes, seran els àmbits destacats d’aquest segon eix.
El candidat popular ha assegurat que “ens preocupa cada vorera, cada banc, cada font, cada rajola, cada parc i cada fanal perquè els tarragonins estiguin orgullosos de la seva ciutat i que aquesta sigui atractiva per als que ens visiten”. José Luis Martín ha explicat que “com a responsable d’Espais Públics en els últims tres anys he pogut comprovar la manca de manteniment de l’espai públic, que hem pogut anar resolent dia a dia encara que limitats pel pressupost”.
La projecció del tercer eix serà conseqüència del desenvolupament dels dos primers. En aquest sentit, Martín ha anunciat que “donarem més importància als pressupostos de promoció turística i implantarem un nou model de gestió professional del nostre Patrimoni Mundial de la Humanitat, que es gestionarà des de l’àrea de turisme, per poder reinvertir en conservació de la nostra gran joia, el patrimoni”.
El candidat del PP ha recordat que “en els últims tres anys hem canviat la projecció exterior de Tarragona, però necessitem fer un pas endavant, tenint una ciutat ordenada, per enlairar definitivament com a referent turístic de qualitat i obert els 365 dies de l’any”. Així mateix, el projecte de ciutat preveu també la implementació d’un pla integral de millores de platges i la potenciació d’una oferta cultural oberta al món, moderna i generadora d’una indústria cultural.
“Amb aquests tres eixos bàsics, que es desenvoluparan i complementaran en les properes setmanes, aconseguirem que la nostra joia, Tarragona, sigui transformadora, brillant i projectada al món”, ha finalitzat José Luis Martín