Surten del Port de Tarragona peces de grans dimensions per a estructures submarines dels Estats Units

22 peces de 200 tones cadascuna surten amb destí al golf de Mèxic. CEDIDA

Es tracta de 22 peces de 200 tones cadascuna amb destí al golf de Mèxic

El Moll d’Aragó del recinte del Port de Tarragona ha estat testimoni d’un altre ‘Project Cargo’ de grans dimensions. El projecte, que va començar el 2019, té prevista la seva data de finalització durant aquest any 2020, quan tots els components de gran tonatge s’hagin traslladat a la seva destinació final, el Golf de Mèxic, on una empresa dels Estats Units d’Amèrica serà l’encarregada del muntatge.

Es tracta de 22 peces de 200 tones de pes cadascuna destinades a ser col·locades al fons del mar a la zona de l’oceà Atlàntic compresa entre les penínsules de Florida i Yucatán. Aquestes estructures formaran part de fonamentació submarines i d’estructures de protecció de plataformes de producció submarina.

El propòsit de cadascuna de les peces és assegurar la subjecció permanentment al fons del mar d’equips industrials submarins i proporcionar protecció contra càrregues operacionals i accidentals durant tota la vida útil del complex. Les 22 peces s’ancoraran al fons del mar i subjectaran les cadenes que amarraran diferents tipus d’instal·lacions submergides, semi submergides o flotants, per tal que no quedin a la deriva.

Aquest projecte, iniciat el 2019 i amb finalització prevista per aquest any 2020, està liderat per Schwartz Puerto, SL. Aquesta empresa és encarregada del muntatge i gestió d’aquest projecte dins del recinte portuari tarragoní. La companyia compta amb una extensa experiència en el sector de la construcció d’estructures metàl·liques que requereixen una alta especialització.

Espai idoni per al “Project Cargo”
El Port de Tarragona té una particularitat molt destacable per aquests tipus de projectes denominats ‘Project Cargo’. Per una banda una excel·lent climatologia que permet que gairebé la totalitat dels projectes es realitzin en esplanades a l’aire lliure, i es facilita l’embarcament directe des del moll, així com àmplies àrees operacionals i mà d’obra especialitzada gràcies a la important indústria auxiliar de Tarragona juntament amb el potent clúster petroquímic de la zona i de referència per al sud d’Europa.


A més, té àmplies àrees operacionals amb una disponibilitat de 280.000 m2,
rampes RO-RO i una excel·lent accessibilitat terrestre i ferroviària, que garanteix la logística de subministrament d’aquests projectes. El calat de 16 metres de fondària fa la resta, ja que permet l’atracada de vaixells especials preparats per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb vaixells de càrrega conteneritzada.

Les grues multi propòsit amb capacitat de càrrega màxima de fins a 35 tones permeten dur a terme operatives de desenvolupament, realització i càrrega d’aquests tipus d’estructures durant quasi tot l’any, fent que Tarragona i en aquest cas concret el Port siguin una localització perfecta per aquests projectes.

La confluència d’aquests factors a Tarragona i l’aposta del port per aquest tipus de càrrega ha fet que s’incrementi el volum de projectes, havent-hi en l’actualitat projectes de tres empreses diferents en marxa.