També creixen altres procedències com Alemanya, Regne Unit i Països Baixos
ACN Reus.-El turisme rus i francès torna a guanyar pes en les visites a monuments i equipaments de Reus durant els dos primers mesos d’estiu. Així ho constata el consistori reusenc que, al marge de confirmar la “capacitat d’atracció pel turista de proximitat”, subratlla la “recuperació del visitant internacional”, especialment els procedents d’aquestes nacionalitats. Prova d’això, asseguren, és l’increment en un 10% del nombre de visitants del Guadí Centre durant els mesos de juny i juliol respecte el mateix període de l’any 2016. En total, han estat 13.473 persones que han passat per les instal·lacions: els russos continuen liderant l’estadística -amb un 19%-, seguits dels francesos -un 17%-. També creixen altres procedències com Alemanya, Regne Unit i Països Baixos, així com, en el cas de proximitat, l’augment de persones procedents de la província de Barcelona -un 43%-.
Pel que fa altres instal·lacions -totes, l’Institut Pere Mata ha rebut 873 visitants, mantenint la xifra de l’any passat però amb un increment del 8% dels turistes internacionals, principalment francesos -22%-, però amb russos, alemanys i holandesos seguint una tendència ascendent. També molt similars són els 545 visitants de la Casa Navàs, atesa la mateixa xifra de places disponibles. En aquest cas, un 43% de visitants són catalans -i, d’aquests, un 71% de Barcelona-, un 14% espanyols i un 22% internacionals. En aquest cas, els russos han estat un 20% del col·lectiu estranger.Les consultes a les dues oficines de turisme obertes també s’han incrementat, tot i que lleugerament, respecte 2016. La majoria de consultes són presencials i demanen informació sobre turisme cultural, gastronomia i comerç, amb el Gaudí Centre i la Ruta Modernista com a principals referents. Les consultes sobre restauració, apunten des del consistori, ha permès detectar un canvi de comportament en els turistes, que opten per quedar-se tot un dia a la ciutat i aprofiten per gaudir de la gastronomia local, especialment famílies amb nens. Un 48% de les consultes són de visitants estrangers -amb russos i francesos també al capdavant-, un 34% de Catalunya i un 18% de l’Estat espanyol.La regidora de Projecció de Ciutat Montserrat Caelles, ha fet una valoració positiva de l’evolució de la temporada turística i ha recordat que enguany s’ha plantejat “una campanya eminentment turística, orientada als segments potencials de visitants i posant en valor els principals aspectes de la ciutat com són el modernisme, les compres, la gastronomia i el vermut, amb l’objectiu d’allargar la seva estada a la ciutat, tot oferint una sèrie d’activitats suficientment atractives que permetin consolidar el turisme de proximitat, al temps que permetin també recuperar el visitant internacional”. En aquest sentit, l’Agència Reus Promoció ha implantat la nova campanya de comunicació “Reus, Delícies d’Estiu” amb l’objectiu d’incrementar el temps d’estada a la ciutat i les possibilitats de retorn per aconseguir una major quantitat de visites i despesa a la ciutat. El consistori va obrir la campanya d’estiu el passat 1 de juny i la tancarà el pròxim 30 de setembre. S’han ampliat els horaris d’obertura del Gaudí Centre, l’Institut Pere Mata i la Casa Navàs. Per aquesta campanya, com a novetat, l’Institut Pere Mata obre els diumenges i festius, i el Gaudí Centre ofereix visites familiars cada segon diumenge de mes. Pel que fa als punts d’informació, s’ha ampliat l’horari d’obertura de l’Oficina de Turisme i es reforcen altres punts d’informació com l’oficina del carrer de Sant Joan. El punt d’informació de l’estació d’autobusos i el servei d’informador de carrer torna a funcionar de juny a setembre. Aquest estiu, com a novetat, s’ha obert un nou punt d’informació que dóna servei divendres i dissabtes, també com a recolzament a les activitats del Reus Capital de la Cultura Catalana.