El PSC pregunta al Congrés per las bonificacions de vehicles a l’AP-7

Pla mig del cap de llista del PSC al Congrés per Tarragona, Joan Ruiz, en roda de premsa el 20 de juny del 2016. (Horitzontal)

Joan Ruiz ha recordat que “la N-340 al seu pas per la demarcació de Tarragona registra un elevat trànsit de circulació de vehicles que arriba, en ocasions, a col·lapsar la via”

 

 

Redacció.- El grup socialista al Congrés dels Diputats ha presentat una bateria de preguntes al Congrés dels Diputats demanant al Govern del PP que concreti quan entraran en funcionament les bonificacions per a vehicles a l’autopista AP-7 al seu pas per les comarques tarragonines, tant al Camp de Tarragona com a les Terres de l’Ebre.

El diputat tarragoní Joan Ruiz ha recordat que “fa uns mesos se’ns va presentar un principi d’acord pel qual aquest mes de gener s’havia de fer efectiu el desviament de camions cap a l’AP-7 a fi i efecte de descongestionar la N-340 mitjançant un sistema de bonificacions. Doncs bé, volem saber si realment es va arribar a un acord entre les diferents administracions afectades, quin és el seu contingut i quan entrarà en funcionament per als usuaris”.

“Així mateix, en cas que no entri en funcionament tal i com es va anunciar volem conèixer les causes d’aquest endarreriment i quina és la nova data d’aplicació d’aquest sistema de bonificacions”, ha reblat el diputat socialista.

Cal recordar que els mitjans de comunicació es van fer ressò fa pocs mesos de l’anunci fet públic per l’aleshores conseller de territori, Josep Rull, segons el qual s’estendria a Tarragona l’anomenat “model Girona” per desviar a l’autopista el trànsit de vehicles pesants que circulen per la N-340 reduint així els problemes de congestió i sinistralitat que registra aquesta carretera nacional.

En aquest sentit Joan Ruiz ha recordat que “la N-340 al seu pas per la demarcació de Tarragona registra un elevat trànsit de circulació de vehicles que arriba, en ocasions, a col·lapsar la via. En paral·lel transcorre l’autopista AP-7 en règim de concessió fins al 2021 i amb un peatge que actua com a element disuasori”.

“La realitat és que la carretera circula per comarques amb una gran densitat de població, com el Tarragonès, el Baix Camp i el Baix Penedès, un problema que s’accentua amb els moviments de vehicles en caps de setmana i períodes de vacances el que ha generat cues, col·lapses circulatoris i, el que és pitjor, un elevat percentatge d’accidents de trànsit, tal i com han denunciat reiteradament els alcaldes dels municipis afectats.”

Per solucionar aquesta situació durant els anys de Govern socialista el ministeri de Foment va iniciar la construcció de l’autovia gratuïta A7, en alguns casos desdoblant trams de la N-340 i en d’altres construint nous trams, en especial al seu pas per les zones més densament poblades.

“La nova autovia gratuïta A7 soluciona els col·lapses i fa més segura la circulació suprimint els trams de concentració d’accidents, més coneguts a peu de carrer com a “punts negres.” Malgrat això l’arribada al Govern del PP el 2011 va suposar, a la pràctica, la quasi paralització de la continuïtat de l’A7. Els socialistes sempre hem denunciat aquesta paràlisis i hem reivindicat que cal tornar a invertir en la construcció de nous trams d’aquesta autovia gratuïta a Tarragona. Malgrat això el PP sempre ha ignorat aquesta reivindicació unànime del territori i per això ara volem que, com a mínim, ens expliquin si pensen aplicar o no aquest sistema de bonificacions que va ser anunciat fa uns mesos”, ha remarcat el diputat tarragoní.