L’ICAT certifica l’eficàcia de la seva gestió

Seu del ICAT al centre de Tarragona. CEDIDA

El Col·legi de l’Advocacia de Tarragona és el tercer de Catalunya en obtenir la ISO 9001 com reconeixement a les seves bones pràctiques

L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Tarragona, l’ICAT, ha renovat la ISO 9001 que certifica l’eficàcia de la seva gestió davant dels usuaris i el compliment dels requisits legals derivats de la seva activitat. L’ICAT és el tercer dels catorze col·legis de l’advocacia de Catalunya en obtenir aquest reconeixement, que va més enllà de l’auditoria al Torn d’Ofici que fan tots els col·legis i avala de manera integral les tasques que impulsa en defensa dels interessos de les advocades i advocats tarragonins.

Aquesta certificació s’emmarca en la norma UNE-EN- ISO 9001:2015 i audita, a banda de l’esmentat Torn d’Ofici, àrees com el Servei d’Orientació Jurídica, el Servei d’Orientació a la Mediació, l’assistència jurídica gratuïta, les activitats formatives, el servei de documentació i biblioteca, la vigilància de la deontologia, la resolució de consultes sobre honoraris o la tramitació de col·legiacions i certificat electrònic, entre d’altres.

La Degana de l’ICAT, Estela Martín, ha posat en valor “que cada any un auditor extern examini els nostres procediments i ens confirmi que fem les coses bé”. “És la manera -segons la Degana- d’assegurar que mantenim els estàndards de qualitat allà on ja els havíem assolit i detectar si hi ha alguna àrea en la que necessitem millorar”. La Degana obre aquest zel per la qualitat “a les aportacions que ens facin les advocades i advocats que són els usuaris de la nostra institució i els principals receptors dels seus serveis”. En aquest sentit, l’ICAT està implementant diversos canals digitals per recollir comentaris i suggeriments dels col·legiats per seguir la seva política de participació i millora contínua.