La URV desenvoluparà un programa de formació per a joves amb discapacitat intel·lectual

Reportaje gráfico en la Universidad San Pablo CEU, sobre su diplomatura en Fisioterapia. La Fisioterapia abarca la aplicación de tratamientos por agentes físicos, como el movimiento, el calor, la electricidad, el agua, para obtener la recuperación funcional de múltiples enfermedades del aparato locomotor, sistema nervioso, aparato genitourinario, etc. La Universidad CEU San Pablo pone a disposición de los alumnos el mayor número de horas lectivas prácticas de las universidades madrileñas. Por otra parte, la oferta de asignaturas optativas, recoge los campos de actuación fisioterápica más novedosos y actuales. Salidas Profesionales • El Fisioterapeuta participa activamente en los equipos de salud de centros hospitalarios de corta, media y larga estancia, residencias geriátricas, centros de educación especial e integración, así como en el mundo del deporte, mediante el ejercicio profesional asalariado como privado. • La integración en la universidad, es también una salida profesional, para aquellos estudiantes que tengan una vocación de docente. • La libre circulación de profesionales dentro del territorio de la Unión Europea, es una opción de inserción laboral. La Universidad CEU San Pablo, a través del Centro de Orientación e Información de Empleo (COIE), mantiene, estrechos vínculos con instituciones sanitarias francesas, portuguesas, inglesas e italianas, facilitando el trabajo en estos países, para aquellos estudiantes que así lo deseen. Razones para estudiar Fisioterapia en la Universidad CEU San Pablo • Las asignaturas tienen una visión fundamentalmente práctica. • Laboratorios con equipamientos de primer nivel y uso individual de material. • Centros Docentes Clínicos:Hospital Central de la Defensa “Gómez-Ulla”, Hospital de Madrid - Montepríncipe y el Hospital MD Anderson Internacional. *** Local Caption *** - Alumnos en una clase teórica de fisioterapia de la Universidad San Pablo CEU. - Alumnos estudiando fisioterapia.

Es tracta de la segona edició d’una iniciativa impulsada per Fundació ONZE amb el suport del Fons Social Europeu

Fundacion Once.- La Universitat de Rovira i Virgili és una de les 21 universitats espanyoles que han estat seleccionades per al desenvolupament de programes de formació per a l’ocupació de joves amb discapacitat intel·lectual, en el marc de la convocatòria d’ajudes de Fundació ONCE per a aquesta fi i d’acord a la resolució definitiva que acaba si es fes pública.

La iniciativa, que té lloc per segon any consecutiu, compta amb el suport financer del Fons Social Europeu, a través del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil (POEJ), i estava dirigida a totes les universitats espanyoles i centres adscrits.
En concret, les universitats seleccionades han estat les madrilenyes d’Alcalá d’Henares, Camilo José Cela, CEU Sant Pablo i Rei Juan Carlos; les andaluses d’Almeria, Granada, Jaén, Màlaga i Pablo de Olavide a Sevilla; a més de les universitats de Burgos i Salamanca, de Cantàbria, Castella- La Manxa, Extremadura, la Corunya, Murcia, Pública de Navarra, Rovira i Virgili a Tarragona, i les universitats d’Alacant, València i Miguel Hernández d’Elx.

La Universitat Rovira i Virgili, que participa per primera vegada, impartirà el ‘Curs d’Expert: Orientació professional per a la inserció soci-laboral’, pel que comptarà amb la col·laboració de les principals entitats de la discapacitat de la província, i en el qual està previst que hi hagi 15 estudiants.

L’objectiu principal del programa és implicar a les universitats, com a agents decisius en la inclusió social, en la formació de joves amb discapacitat intel·lectual, l’accés de la qual a l’educació superior resulta encara insignificant.
Actualment no hi ha dades estadístiques de persones amb discapacitat intel·lectual a l’educació superior i la seva presència es limita a casos aïllats. A nivell global, les persones amb discapacitat només estan representades en un 1,7% en els estudis universitaris de grau i el percentatge és encara inferior quan parlem d’estudiants de màster, postgraus o doctorats. Solament entre el 5 i 6% de les persones amb discapacitat tenen estudis universitaris avui a Espanya, a pesar que l’Estratègia Europea 2020 parla d’un horitzó del 40%.

PRIMERA EDICIÓ
En la primera edició d’aquesta iniciativa van participar un total de 15 universitats, gràcies a la qual cosa 225 joves amb discapacitat intel·lectual van poder graduar-se en els diferents títols propis que van engegar les entitats acadèmiques.