La Generalitat Valenciana reclama fer compatible el Corredor Mediterrani amb rodalies i empreses de mercaderies

L’executiu demana solucions des del punt de vista tecnològic i de la innovació per permetre la total connexió i compatibilitat de l’ample internacional

ACN València .- La consellera valenciana d’Habitatge, Obres públiques i Vertebració del Territori María José Salvador, ha reclamat aquest dimecres al ministeri de Foment que elabori “un full de ruta clar per al Corredor Mediterrani que sigui compatible tant amb les rodalies com amb les empreses de mercaderies”. Salvador ha fet aquestes declaracions durant la la quarta reunió del Fòrum Valencià pel Corredor Mediterrani, convocat per la conselleria per estudiar i analitzar la situació d’aquesta infraestructura. La consellera ha demanat solucions des del punt de vista tecnològic i de la innovació per permetre la total connexió i compatibilitat de l’ample internacional, tant amb rodalies com amb les empreses de mercaderies, i que no es produeixi una pèrdua de competitivitat .
“Nosaltres continuem treballant, el Corredor té valor per ell mateix però també les connexions amb els ports i plataformes intermodals, perquè ha de ser una xarxa interoperable”, ha explicat. Al respecte, la consellera ha explicat que s’ha desblocat la terminal intermodal de la Font de Sant Lluís, a València, que s’ha creat una comissió de treball per estudiar la cessió de terrenys per part de l’entitat d’infraestructures de la Generalitat Valenciana (EIGE), s’està tramitant el pla especial de la Zona d’activitats logístiques (ZAL) del Port de València i un estudi de demanda i necessitats d’ubicacions intermodals a tot el territori valencià.

Per a la consellera l’anunci de la instal•lació de l’ample internacional a les dues vies de Castelló a Vandellòs és una “bona notícia” però cal que el ministeri “resolgui els dubtes que genera” i, per això, “hem demanat al coordinador del Corredor que ens expliqui el programa de treball i d’inversions perquè tant les autonomies com les empreses puguin planificar el seu futur “. Així, ha dit que s’està a l’espera de la convocatòria d’una pròxima reunió amb el coodinador estatal del Corredor Mediterrani “per mostrar-nos la planificació sobre les inversions”.

Per Salvador “el consens i la coordinació és fonamental per avançar”. De fet ha manifestat que el coordinador europeu del Corredor Mediterrani ha mostrat en algunes converses seva sorpresa del que passa a Espanya perquè, segons ha dit, a Holanda “seria impossible que el govern prengués decisions sense tenir en compte la seva opinió opinió”.

La consellera ha volgut destacar la importància de la creació del Fòrum Valencià paper Corredor Mediterrani, constituït pel govern valencià al març de 2016, que aglutina al Consell, agents empresarials, universitats, sindicats, ports, així com a la societat civil valenciana per debatre sobre aquesta infraestructura.

“És un espai de coordinació on compartir informació entre les entitats constituents i també per poder alçar la veu i reivindicar de manera contundent la necessitat que s’inverteixi en aquesta infraestructura perquè és fonamental per a la nostra economia i per a la nostra societat”, ha indicat Salvador.

Durant la seva intervenció el secretari autonòmic Josep Vicent Boira ha destacat la gran quantitat d’actes sobre el Corredor Mediterrani que s’han realitzat en pocs mesos i ha insistit en la importància de les sessions del ‘Fòrum Valencià pel Corredor Mediterrani’ “perquè demostra que tots plegats anem en la mateixa direcció i tenim un objectiu clar i comú”.