La Generalitat ofereix un nou servei d’informació turística per missatgeria instantània en més de 90 idiomes

L'oficina de Turisme del Palau Robert, en una imatge d'arxiu (Horitzontal).

Els usuaris poden rebre resposta a les seves consultes de manera immediata de 10 a 20 hores en dies laborables i de 10 a 14.30 hores en diumenges i festius

ACN Barcelona .- El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de la Direcció General de Turisme (DGT) ha posat en marxa un nou servei d’informació turística per missatgeria instantània, accessible tant des de l’ordinador com a través de dispositius mòbils. En tractar-se d’una eina de conversa per missatgeria instantània, els usuaris poden rebre resposta a les seves consultes de manera immediata des del servei centralitzat de l’Oficina de Turisme del Palau Robert. Amb capacitat per respondre en més de 90 idiomes, l’horari d’atenció és de 10 a 20 hores els dies laborables i de 10 a 14.30 hores els diumenges i festius. Per accedir al servei, que s’ha posat en funcionament coincidint amb la temporada d’estiu, només cal entrar al web www.mensaxe.com/otcbarcelona o escanejar el codi QR facilitat per l’oficina i seguir les instruccions.

Amb la incorporació del nou servei s’espera ampliar el nombre de peticions ateses des de qualsevol lloc del món i amb la comoditat per l’usuari de rebre’n una resposta tan immediata com si visités presencialment alguna de les oficines d’informació turística. Aquesta iniciativa segueix la línia d’altres accions impulsades des de la Generalitat, que compta amb una exhaustiva tradició en l’ús de les TIC en l’àmbit turístic. Algunes d’elles són els diferents perfils promocionals de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a les xarxes socials (Facebook, Twitter, YouTube i Instagram), el canal de Twitter corporatiu @turismecat o el servei d’atenció Ask the office gestionat a través de la pàgina de Facebook Catalunya Experience.

Més de 435.000 consultes a les oficines de turisme

En dades del 2016, les oficines de turisme van atendre, entre peticions presencials i telemàtiques, un total de 435.163 consultes de gener a desembre de l’any passat. D’aquestes, els principals mercats d’origen dels visitants a les oficines de turisme són, per aquest ordre, el català (26,84%), l’espanyol (17,02%) i el francès (12,82%), seguits de l’anglès (8,21%), l’alemany (5,45%), l’holandès (5,02%), l’italià (3,90%), el rus (2,90%), el belga (2,39%) i l’estatunidenc (1,95%). Pel que fa a segments turístics, el més demandat, present en quasi el 70% de les consultes, ha estat el de turisme cultural. Altres segments que han despertat l’interès dels visitants a les oficines de turisme han estat el turisme de compres i el turisme de natura.

Més d’1 milió de seguidors al Facebook Catalunya Experience

L’Agència Catalana de Turisme és pionera en la promoció turística a les xarxes socials. El Facebook Catalunya Experience, que té més d’1 milió de seguidors, és un referent en l’ús de les TIC i de fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana. El 2014 l’ACT va convidar a cinc videoartistes de prestigi internacional perquè realitzessin cinc creacions per promocionar Catalunya a través de Vimeo i YouTube. El resultat van ser cinc vídeos de gran qualitat que es poden veure al canal YouTube del Catalunya Experience.

De la mateixa manera, l’any 2012 l’Agència Catalana de Turisme va ser pionera en organitzar un viatge amb instagramers internacionals per promocionar l’oferta turística de Catalunya, i l’acció va tenir tanta repercussió que ha estat imitada posteriorment per altres destinacions. A més a més, des del 2009, organitza viatges amb bloguers per promocionar la destinació catalana.