Confien que la UGT també desconvocarà l’aturada a Catalunya i que es recuperi la normalitat del servei
Viladrich ha lamentat que el sector està “tocat i enfonsat” i ha relatat que, des de l’inici de la vaga el passat mes de juny, a tot Catalunya han hagut de tancar un total de 14 autoescoles i una desena més s’han hagut de traspassar. A més, però, Viladrich ha dit que “molts professors i personal administratiu han vist reduïda la seva jornada”. A aquesta situació, ha dit el president de la Federació, se li ha sumat el fet que la vaga es va convocar just abans de l’estiu, “un moment en què tradicionalment els estudiants acaben els estudis i es matriculen a les autoescoles”. Per tant, ha dit, la vaga “ha afectat greument la campanya d’estiu”.
Tot i les greus conseqüències que ha tingut la vaga pel sector de les autoescoles, Viladrich ha posat sobre la taula que la situació a Catalunya ja era preocupant abans de la convocatòria d’aturades. Segons ha relatat, a Catalunya “hi ha un greuge comparatiu respecte altres territoris de l’Estat quant a personal administratiu i examinador”. Viladrich ha dit que des de l’any 2013 la Federació d’Autoescoles ha reclamat ininterrompudament al govern espanyol que doti amb més personal administratiu les prefectures catalanes perquè “hi ha una manca d’efectius a les quatre demarcacions, mentre que aquesta situació no és igual a la resta de l’Estat on a moltes províncies sí que tenen el personal suficient”.
Per això, des de la Federació exigeixen a la Direcció General de Trànsit que determini quina quantitat de places preveu destinar a Catalunya per poder normalitzar la situació i tornen a reclamar el traspàs de competències al Servei Català de Trànsit.