El Port de Tarragona licita la segona fase de la terminal Guadalajara-Marchamalo, amb pressupost de 26,7 milions d’euros

Es tracta de la darrera fase de les obres de la PortTarragona Terminal Guadalajara  Marchamalo, amb un pressupost de 26.704.546,73 € (IVA inclòs) i amb un termini d’execució  d’un any 

Es preveu que la terminal estigui operativa l’any 2024 convertint-se en una infraestructura  que representarà el principal ‘port sec’ amb caràcter Hub del centre peninsular 

És una clara aposta del Port Tarragona pel transport per ferrocarril, un objectiu en  consonància amb les polítiques que es promouen des de la Unió Europea que afavoreixen  un transport sostenible 

El PortTarragona ha publicat la licitació de la segona fase de les obres de  la Intermodal PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, un punt estratègic clau per captar  nous tràfics del centre de la península i que consolidarà al PortTarragona com a porta natural d’entrada i sortida del Mediterrani. La terminal, de 150.000 m2, podria estar operativa l’any 2024 i,  és una clara aposta del Port Tarragona pel transport per ferrocarril , un objectiu en consonància amb  les polítiques que es promouen des de la Unió Europea que afavoreixen un transport sostenible,  competitiu i d’impuls al creixement econòmic.

Les principals actuacions d’aquesta fase són les  connexions en dos punts a la xarxa ferroviària d’ADIF, l’execució de la superestructura de les vies,  la instal·lació dels elements de seguretat i comunicació, la pavimentació de la plataforma, l’execució  de les estructures i l’electrificació i catenària corresponent. Es tracta d’una actuació amb un  pressupost inicial de 26.704.546,73 € (IVA inclòs) i amb un termini d’execució d’un any. 

Detalls segona fase 

Amb la publicació de la publicació de la licitació de la segona, i darrera fase, de la PortTarragona  Terminal Guadalajara-Marchamalo el Port enceta la part final d’una de les noves i més importants  infraestructures dels darrers temps. Una infraestructura que es convertirà en el principal ‘port sec’  amb caràcter Hub del centre peninsular. Tindrà una capacitat per canalitzar els principals fluxos nacionals i internacionals de mercaderies, ja que està situada en l’àrea d’influència de Madrid i  situada en el corredor d’Henares, l’àrea més dinàmica de l’entorn de la capital de l’estat, amb més  de sis milions d’habitants en un radi de 60 km. Un terminal que representarà, amb la seva operativa,  un pas endavant en diferents cadenes logístiques entre Madrid i el Corredor de Henares, els  principals ports nacionals i, en les connexions amb grans plataformes logístiques internacionals. 

Les principals actuacions en aquesta fase són, per una banda, la instal·lació de 19 desviaments que  permetran tots els moviments i maniobres, la construcció de tres vies de càrrega i descàrrega per a trens de fins a 750 metres de longitud i de tres vies d’expedició i recepció també per a trens de fins a  750 metres de longitud. Per altra banda, la pavimentació de 100.000 m2 per la zona ‘d’operativa i  emmagatzematge de mercaderies i la construcció d’un edifici de serveis de 100 m2.  En total es construiran 7.750 metres de via d’ample ibèric. Un espai multifuncional, especialitzat en  funcions logístiques, distribució i transformació amb tots els equips i dotacions com a complement  a l’activitat principal que preveu estar operatiu l’any 2024. 

PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo 

Per al Port Tarragona situar-se al centre de la península és molt important en la seva estratègia en  la diversificació de tràfics. La PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo podrà operar trens de 750 metres. La seva  connexió amb La Boella, la seva terminal bessona situada a l’interior del Port de Tarragona reforça  la unió, la connexió i la capacitat del Corredor d’Henares amb el ‘Corredor del Mediterrani’, afavorint  la circulació de mercaderies entre la Península i la resta del continent europeu mitjançant les dues  plataformes logístiques que el Port de Tarragona operarà de manera coordinada. 

Una terminal sostenible 

El PortTarragona ha treballat perquè aquesta nova infraestructura estigui alineada amb les  polítiques sostenibles necessàries d’avui i del futur. Per això està pensada des del respecte al medi  natural i amb una adient integració paisatgística. A més realitzarà un ús energètic eficient mitjançant  l’energia solar pel que s’utilitzarà el gran potencial de les àmplies i planes cobertes de les  instal·lacions logístiques. 

https://www.porttarragona.cat/es/servicio-negocio/negocio/intermodalidad