Control ciutadà a la provisionalitat del ‘tercer fil’ ferroviari

Neix la nova plataforma ‘Mercaderies per l’Interior’ per buscar una alternativa a la circulació de trens de mercaderies per la costa

Segons informa Tarragona Ràdio, el nou col·lectiu vol que els municipis, agents socials i veïnals pressionin les administracions per reduir la provisionalitat del tercer fil ferroviari per la costa i que s’estableixi un compromís per complir un calendari determinat. Amb això, la plataforma considera que es contribueix a la saturació d’una de les línies ferroviàries amb més tràfic de passatgers i de mercaderies de l’estat.

La posada en funcionament del tercer fil implicarà més tràfic de trens que en l’actualitat i això suposarà molèsties a les localitats. De la mateixa manera, el col·lectiu alerta de que les vibracions que provocaran el pas de trens més llargs i pesants pel Corredor Mediterrani podrien afectar negativament al patrimoni de Tarragona, com és el cas de l’Amfiteatre romà.

El portaveu de la plataforma, Eugeni Sedano, reclama que els responsables realitzin els estudis tècnics necessaris que permetin la circulació per una via interior. De la seva banda, el vicepresident de l’Agrupació de Càmpings de Tarragona Ciutat, Marc Francesch, sospita que per la gran inversió feta al tercer fil, aquest no sigui provisional.

La plataforma reivindica que la construcció del tercer fil vagi acompanyada de mesures per pal·liar els efectes negatius del pas de trens de mercaderies sobre els habitatges, equipaments i instal·lacions turístiques properes a les vies.