Catac denuncia el tancament de dos plantes i la reducció de personal a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta

El sindicat recorda que el centre es troba “sobresaturat” durant aquests mesos d’estiu, especialment arran de l’augment poblacional per l’arribada de turistes

ACN Tortosa .- Dues plantes tancades, manca de personal, baixes que no es cobreixen al 100% o canvis continues en les programacions de proves als pacients. El sindicat Catac/Cts/Iac ha tornat a denunciar la situació de “sobresaturació” que, asseguren, viu l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta (HTVC) durant aquests mesos d’estiu. Segons addueixen, les mesures preses per l’Institut Català de la Salut (ICS) durant aquests mesos agreugen la situació d’un centre de referència per als més de 180.000 habitants de les Terres de l’Ebre, als quals se sumen desenes de milers de turistes, incrementant de forma considerable aquesta població. Un escenari que es ve repetint durant els últims anys, segons els sindicats, i que converteix en “insostenible” la situació de l’Hospital. Així ho han comunicat al gerent de l’IC a les Terres de l’Ebre, Carles Tobar.

Els problemes als quals s’han d’enfrontar els professionals i els pacients del centre diàriament, i de forma aguditzada aquests mesos, tenen com una de les causes fonamentals el tancament de dues plantes a l’estiu. Es tracta de les conegudes com Especialitats I i Especialitats II. Uns tancaments que, segons Catac, fan incrementar les llistes d’espera en diferents intervencions quirúrgiques i no tenen en compte l’augment de la població que arriba per les vacances al territori. Amb l’atenció primària amb reforç d’estiu i aquest tancament de llits, es redueixen considerablement les habitacions disponibles i els ingressos de pacients a les plantes que no són de la seva especialitat es troben a l’ordre del dia. A més, el servei d’urgències, ja tradicionalment col·lapsat, funciona pendent de les altes per poder ingressar els pacients.

L’altre gran maldecap endèmic, segons relata el sindicat santiari, és la manca de personal durant l’estiu, amb una plantilla “sota mínims”. Es tracta, addueixen, d’una situació “insostenible” que obliga a posar en pràctica una “improvisació” de reforços diària en funció del nombre de pacients. “El personal ens manifesta la sobrecàrrega i angoixa de treballar en aquestes condicions, sobretot els caps de setmana que es veu disminuït quan les càrregues de feina són les mateixes”, relaten en un comunicat. Addicionalment, recorden, les baixes del personal no es cobreixen al 100%, fet que genera “voluminoses reprogramacions en diferents serveis” i provoca que el treballador assumeixi “sobrecàrregues laborals cròniques”.

Tot plegat, conclouen, té com a conseqüència l’anul·lació i reprogramació contínua de proves diagnòstiques i visites als pacients, sense que molts cops existeixi una nova data de reprogramació per causes “alienes” als mateixos treballadors –siguin baixes, avaries de màquines o tancament de gabinets-.