L’alcalde de Tarragona subratlla que el nou vehicle amb el nom romà de la ciutat en farà “una promoció impressionant”
Ballesteros ha reconegut que el procés de selecció “no ha estat fàcil” i que hi havia unes candidatures molt potents a nivell turístic i demogràfic que competien amb la ciutat. El topònim de la Tarragona romana s’ha imposat als altres tres noms candidats a denominar el SUV: Alborán, Aranda i Ávila, després d’una votació popular, organitzada per Seat, en la qual hi ha participat més de 146.000 persones de 134 països. En el darrer tram de les votacions per buscar nom al nou model, Tarraco ha estat l’opció preferida pel 35,5% dels votants per davant d’Àvila, que ha rebut el 28,7% dels vots, Aranda amb el 26,9%, i Alborán, amb el 8,8% dels vots.
L’alcalde ha agraït a Seat l’impuls del procés participatiu per escollir el nom, així com a la resta de ciutats que també han quedat finalistes. Josep Fèlix Ballesteros ha posat d’exemple Eivissa per defensar que el Seat Tarraco servirà per incrementar el coneixement de la ciutat i l’atracció turística. A més, el fet que el nou vehicle es presenti a la ciutat de Frankfurt dins del marc del Saló de l’Automòbil més important del món “serà una promoció increïble per Tarragona”, ha valorat l’alcalde.,
Per la seva banda, el gerent de l’empresa comercialitzadora dels automòbils Seat a Tarragona, Josep Maria Barberà, se n’ha mostrat molt satisfet i ha coincidit a destacar que el nou vehicle tindrà un impacte d’abast mundial. Barberà ha explicat que el nou model SUV ha estat dissenyat a Martorell i seguirà la tendència de l’empresa, “un estil juvenil, atractiu i modern”. El nou set places es fabricarà a Wolfsburg (Alemanya) i es preveu que estigui llest a finals del 2018.