L’accident mortal a Coma-ruga desencadena indignació també entre aquest sector, que denuncia sentir-se sempre “criminalitzat”
Aymat ha lamentat que sovint es vulgui atribuir la culpabilitat al sector dels camioners, quan també “som víctimes”, ha dit. A partir d’aquí, Aymat ha llançat un missatge directe a les administracions. “Els mateixos que no han executat les inversions necessàries i que són incapaços d’obrir els trams d’autopista, són els que després ataquen i volen culpabilitzar i criminalitzar els transportistes”, ha dit.
“Som víctimes i som la vàlua més feble de tota aquesta cadena de responsabilitats”, ha afegit Aymat, el qual ha retret la “inacció” de la Generalitat i l’Estat, en benefici de les concessionàries. “La que no perd mai és Abertis”, ha etzibat el secretari de la Feat. El comitè nacional de la patronat vol presentar recurs als tribunals per aquesta obligatorietat imposada als transportistes de desviar-se per l’autopista.
Segons Aymat, el recurs vol rebatre que l’administració els vol “expulsar” de les carreteres nacionals sense gratuïtat a l’autopista o una bonificació prou important com per justificar la mesura -ara mateix la proposta que hi ha sobre la taula és la bonificació del peatge per als camions de pas del 42,5%, i per als que fan desplaçaments locals, fins al 50%, quanties molt per sota respecte la Rioja o Aragó.
“Serà un recurs contra aquesta política com si féssim nosa”, ha dit. A nivell territorial, la junta directiva es reunirà en breu per decidir quin tipus de mobilitzacions s’emprenen, i si passen per secundar la protesta anunciada pels veïns de l’Ebre o les accions van més enllà. Des de la Feat es lamenta que es doni una imatge dels camioners com si no lamentessin els accidents. “Som els primers que quedem colpits”, ha conclòs.