Màxima preocupació entre els càmpings per les obres del ‘tercer fil’ en temporada alta

Davant l’inici dels treballs previs del ‘tercer fil’ ferroviari a Altafulla, en ple estiu, en horari nocturn i sense cap tipus d’informació prèvia a les empreses turístiques que es veuen afectades, l’agrupació de Càmpings Tarragona Ciutat, -integrada pels set establiments del terme municipal de Tarragona: Las Salinas, Platja Llarga, Las Palmeras, Torre de la Mòra, Tamarit Beach Resort, Trillas Platja Tamarit i Caledònia-, desitja fer constar públicament “l’enorme preocupació del sector per la falta de planificació de unes obres que acumulen anys de retard i que s’activen justament en plena temporada alta estival sense importar el perjudici als milers de clients que allotgem durant aquestes dates”, raona el president d’aquest col·lectiu, Agustí Peyra.

Càmpings Tarragona Ciutat, que subratlla una situació de total indefensió davant l’Administració, ha sol·licitat una reunió urgent amb el nou subdelegat del Govern, Joan Sabaté, perquè intervingui davant Adif i es pugui reconsiderar el calendari d’obres. Malgrat les seves reiterades reivindicacions per suavitzar l’impacte del ferrocarril al seu pas pels càmpings, l’agrupació no entén “la manca de sensibilitat i la inacció més absoluta” de totes les Administracions implicades.

Els càmpings de Tarragona també destaquen l’enorme perjudici econòmic que pot provocar aquesta situació de no modificar-se l’actual programa d’obres. Amb gairebé 10.000 places, els set establiments que integren l’associació tripliquen la capacitat hotelera de la capital, amb un important creixement en els últims anys.

L’agrupació, alineada amb l’Associació provincial de Càmpings de Tarragona, Costa Daurada i Terres de l’Ebre, sempre ha defensat la solució aprovada pel Parlament de Catalunya el juliol de 2017 que impulsa i prioritza la rehabilitació de la línia interior Reus-Roda de Berà per al trànsit de mercaderies. La resolució insta al Govern de la Generalitat a “impulsar la recerca de consens al territori cap a la necessitat de la rehabilitació de la línia Reus-Roda i la seva priorització al Corredor del Mediterrani, i col·laborar amb el Ministeri de Foment per a facilitar l’aprovació de l’estudi informatiu i l’execució de l’obra”.

En aquest sentit, Càmpings Tarragona Ciutat, que havia demanat expressament que les obres se suspenguin entre juny i octubre, es veu obligada a acceptar el ‘tercer fil’ com un mal menor a favor de la competitivitat de l’economia de Tarragona, tot i que critica “aquest lamentable començament en el desenvolupament d’una infraestructura dissenyada amb intenció de provisionalitat i sota la premissa de causar el mínim impacte possible a tots els nivells”.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

1 dia ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

1 setmana ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

1 setmana ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

1 mes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

1 mes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago