La vintena edició, que coincideix amb la capitalitat de la cultura catalana, ha atret més públic que l’any passat
La dansa ha tornat a ser clau en la programació del festival, i és que des de l’edició passada se li dona un paper especial. Segons la regidora, era necessària “una aposta ferma” per aquesta disciplina “que tant valor té al nostre país i ciutat amb figures de renom internacional”. En aquest registre, ha destacat l’espectacle que va donar el tret de sortida a la programació, ‘Incógnito’, de la companyia de Lali Ayguadé, en què participen els dos ballarins protagonistes de ‘Timecode’ –Ayguadé i Nicolas Ricchini-, el curtmetratge de l’Escola de Cinema de Reus que s’ha endut diversos guardons i que va ser nominat als premis Oscar. “Enguany tenien la visita obligada a Reus”, ha dit Caelles, que ha apuntat que “ja era hora” que els ballarins que han estat en l’objectiu mediàtic a Reus “trepitgessin la ciutat”.
Un dels altres plats forts d’aquest COS ha estat el programa doble integrat per ‘L’Estol’, de Roser López Espinosa, i ‘Many’, de Thomas Noone, que constitueixen la primera Producció Nacional de Dansa en el marc del Pla d’Impuls a la Dansa de la Generalitat. Dos muntatges de gran format escènic acabats d’estrenar al Mercat de les Flors de Barcelona el passat 28 de setembre i que només s’ha vist a Olot, i ara, a Reus.
Al llarg del Festival també s’han pogut veure propostes de gestualitat amb un humor al Teatre Bartrina amb l’espectacle ‘Solfatara’, a càrrec de la companyia Atresbandes. Els espectacles familiars de sala i de carrer també han ocupat un lloc a la programació amb la companyia basca Marie de Jongh amb l’espectacle ‘¿Por qué lloras Marie?’ i amb les propostes itinerants de dues companyies madrilenyes -Babirusa i Lucio Baglivo- i una de catalana de la companyia Diego Sinniger. La cloenda anirà a càrrec de Jordi Purtí i l’Orquestra l’Empordà, amb ‘Concerto a Tempo d’Umore’ al Teatre Fortuny, un projecte de còmic de gest i musical amb una banda sonora formada per les peces més conegudes dels autors més reconeguts de la música clàssica.
Introduir la dansa als nens
La regidora de Cultura ha assenyalat que la dansa, així com qualsevol altra manifestació cultural, ha de començar “per l’ensenyament i pels infants”. “Això ho tenim molt clar i aquesta és una aposta necessària perquè realment ells són el futur i els que han de forjar els valors de país”, ha assegurat.