A més, l’Ajuntament posa en marxa la campanya “Tarragona, un Nadal per escriure’ns” amb la distribució de postals amb diferents missatges, que té com objectiu recuperar de manera puntual la tradició d’escriure postals entre familiars i amics per felicitar-se el Nadal.
Festa de l’Encesa de Llums
La Festa de l’encesa de llums, adreçada als infants, tindrà lloc divendres, 24 de novembre, a la Rambla Nova, entre la Font del Centenari i l’estàtua dels Despullats. S’iniciarà a les 17.30 hores amb tallers de postals i estarà amenitzada per cançons populars catalanes i nadalenques dels Pastorets Rock.
L’argument de la Festa, organitzada pel Club dels tarraconins, és que la Nineta i l’Ivori han recopilat materials de tot l’univers per crear un acumulador d’energia ultrasònic que convertirà les postals dels infants de Tarragona en energia per encendre els llums de Nadal. Es necessitarà que tots els assistents omplin la seva postal i la dipositin a l’acumulador d’energia. Els Pastorets Rock explicaran com omplir la bateria per encendre els llums. Com més postals s’escriguin, més llums es podran encendre. Tota l’energia que sobri es portarà al Parc de Nadal, ubicat al recinte Firal, per posar en marxa els tallers.
A l’acte, es comptarà amb la col·laboració de la Fira de l’Oli de Siurana que regalarà el de berenar de pa amb oli i xocolata als infants i que serà distribuït pels integrants del Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre. També hi col·laborarà Òptiques Teixidó, que lliurarà a tots els infants que omplin la postal una targeta numerada per entrar en el sorteig de 40 ulleres de sol.
Els nens que omplin les postals rebran un díptic facilitat per l’ONCE on trobaran l’alfabet en sistema Braille.
Les postals que s’enviïn des de la Festa de l’Encesa arribaran a bon port gràcies a l’aportació de segells i d’una bústia per part de Correos.
Enllumenat de Nadal
El mateix divendres, a les 18.30 hores, s’encendran els 700 motius nadalencs distribuïts per tot Tarragona.
L’enllumenat romandrà obert del 24 de novembre al 6 de gener, diàriament de les 18 a les 23 hores.
El cost econòmic és de 212.000 € assumit per l’Ajuntament: el lloguer del material de l’enllumenat i la instal·lació tindrà un cost de 207.000 € i la despesa energètica 5.000 €.
Dinamització comercial
Enguany, per primera vegada, l’Ajuntament i les 10 associacions de comerciants de la ciutat han treballat conjuntament per tirar endavant la campanya de Nadal unint esforços i recursos per planificar les mateixes activitats amb un discurs unitari.
La consellera de Comerç, Elvira Ferrando, ha valorat molt positivament que “per primera vegada tot el comerç anirà unit en una campanya comercial, des de llevant fins a ponent i el centre” i ha afirmat que això “és fruit de les reunions de la Taula de Comerç de Tarragona, ja que hem vist que sumant energies es dinamitza tot el comerç i es dóna un impuls al consum; és la manera d’assolir un marc associatiu integrat i cooperatiu, on estiguin representats totes les singularitats de les diferents associacions”.
La campanya promocional consistirà que els 184 comerços participants i estaran identificats amb un cartell a la porta i disposaran d’una bústia de cartró. La botiga donarà als seus compradors unes butlletes i unes postals. Les butlletes s’hauran d’omplir amb el nom i contacte del comprador i dipositar-les a les bústies per participar en un sorteig. En total es distribuiran 73.400 les butlletes.
Al final de la campanya, el 3 de gener, cada botiga sortejarà premis entre totes les butlletes de la seva bústia. El dia 4 de gener se celebrarà la festa de cloenda; a les 12 del migdia al Balcó del Mediterrani, a les 17 hores a Campclar i, a les 19 hores, a la Vall de l’Arrabassada.
Els comerços també lliuraran unes postals amb motiu de la campanya “Tarragona, un Nadal per escriure’ns”. Les postals tenen una frase emotiva, per exemple: “Ets un sol”, “Et trobo a faltar”, “Tinc ganes de fer-te riure”, etc; s’han fet 11 versions diferents. En total es distribuiran 40.000 postals pels comerços, el Mercat Central, el Mercat de Torreforta i en seus municipals.
La campanya impulsada per la conselleria de Comerç compta amb les associacions següents: Botiguers de Tarragona, Unió de Botiguers de Torreforta, Unió de Botiguers de Sant Pere i Sant Pau, Associació de Comerciants Via T, Associació de Comerciants de Campclar, Unió d’Empresaris Voltants Mercat Central, Nova Unió de Comerciants de Bonavista UCB, Associació de Comerciants Sant Salvador, Associació Centre Comercial la Vall de l’Arrabassada i Associació de Venedors del Mercat Central.
La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…
Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…
Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…
Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…
Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…
La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…