El Mercat de Torreforta és i ha estat un evident focus comercial tant per al barri de Torreforta com per a molts altres veïns i veïnes dels barris de Ponent de Tarragona que acudien i acudeixen a les seves instal·lacions per trobar-hi productes de qualitat a bon preu. Alhora, com qualsevol altre mercat, era i és un dels centres de relació del barri ja que a les seves instal·lacions, les veïnes i veïns hi acudeixen a comprar però també a trobar-se, relacionar-se i viure-hi, en definitiva.
En els darrers anys, però, les seves instal·lacions presenten un estat d’evident deixadesa per part de l’administració i l’empresa municipal que se n’ha de fer càrrec i que n’han d’impulsar el seu funcionament: l’Ajuntament de Tarragona i l’empresa municipal Espimsa.
Aquesta deixadesa es fa evident en el nivell d’ocupació de parades. En aquests moments, de les 15 parades amb què compta el Mercat només sis estan ocupades i obertes i la resta, no. El Mercat ara mateix no compta amb cap parada de fruita en actiu, la qual cosa rebaixa l’atractiu de les instal·lacions de forma evident.
Podríem pensar que el Mercat ha perdut atractiu o ha acabat engolit per la proliferació de supermercats pel seu voltant, però no és així. Les parades que es troben buides en tot moment han rebut l’interès per part de persones que han demanat com les podrien adquirir i quin era el procés que calia seguir per tal d’adquirir-ne una. És en aquest punt on els problemes creixen, ja que els processos no són clars i algunes de les persones que s’hi ha interessat, quan s’han dirigit a Espimsa han estat adreçades a l’Ajuntament i quan ho han fet a l’Ajuntament han estat adreçades a Espimsa.
Des de la CUP de Tarragona, un dels partits que no tenim representació dins d’aquesta empresa municipal, denunciem que no s’estan cmoplint els objectius d’aquesta empresa municipal en el cas del Mercat de Torreforta. Aquests objectius són “modernitzar els mercats, generant un centre adequat als hàbits i tendències actuals de demanda”, “Ampliar la xifra de negocis, generant una major atracció, millora dels accessos i serveis, pla de comercialització i comunicació”, “Econòmic-Comercial, generant atracció i incrementant la seva quota de mercat” i “De rendibilitat, reduint i modernitzant el nombre d’establiments, fent viable la seva explotació amb una oferta comercial equilibrada.”
Des de la CUP, demanem que s’aclareixin i facilitin els tràmits a les persones interessades a obrir parades en aquest mercat, ja que no ens podem permetre com a ciutat tenir un Mercat amb aquest baix nivell d’ocupació. Els mercats han de ser llocs de trobada, han de tenir les seves parades obertes i cal que continuïn essent un reflex de la societat que habita els nostres barris: diversa, oberta i de qualitat.