Categories: Noticies d'Economia

El Banc d’Espanya alerta dels riscos de alguns productes financers digitals

L’entitat constata la “necessitat” de millorar l’educació financera “des d’una edat molt primerenca”

Redacció.-  El subgovernador del Banc d’Espanya, Javier Alonso, ha alertat dels riscos que poden comportar productes financers digitals “complexes, opacs i difícils d’entendre” que puguin ser presentats “en embolcalls amables i accessibles per al gran públic a través d’aplicacions” de telefonia mòbil, per exemple. Alonso ho ha dit en el marc de la Tretzena Trobada del Sector Bancari organitzada per l’escola de negocis IESE a Madrid sota el títol ‘Una banca competitiva en una nova societat’. La digitalització, ha afirmat Alonso en el marc d’una conferència, ha irromput al mercat bancari amb una força suficient com per transformar-lo de manera important. I de la mateixa manera, ha transformat els hàbits dels consumidors. És en aquest sentit que ha alertat dels riscos que comporta aquesta transformació i ha advocat per millorar l’educació financera de la societat “des d’una edat molt primerenca”.
Alonso ha advertit, per exemple, del risc de fer autoritzacions involuntàries d’accés a informació personal o de divulgar informació “rellevant” a través de telèfons intel·ligents o tauletes, “en què la mida de la pantalla i la immediatesa de l’acceptació limiten la capacitat del client para saber què és el que realment està consentint”.

En aquest context, el subgovernador del Banc d’Espanya considera “clara” la necessitat de millorar l’educació financera i d’impulsar el desenvolupament de les competències digitals de la ciutadania. “Han de formar part essencial de la formació personal des d’una edat molt primerenca”.

També ha indicat que les noves tecnologies introdueixen “reptes addicionals” per al sector bancar a l’hora de “cuidar la relació amb el client”. I això, al seu parer, perquè “modifiquen les exigències” dels consumidors, que ara busquen una interacció “flexible, immediata, personalitzada, a qualsevol lloc i a qualsevol hora”.

Una altra conseqüència, segons Alonso, és que “redueixen” les barreres d’entrada al negoci, ja que “ja no semblen necessàries les extenses xarxes de sucursals per a la captació i manteniment de clients que caracteritzaven l’operativa bancària tradicional”.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

El teixit turístic de Tarragona, contra l’augment de l’impost de les estades turístiques

La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…

2 setmanes ago

Les urbanitzacions del Catllar tallaran la carretera en protesta per la manca d’inversió municipal

Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…

2 setmanes ago

El Grupo Mimara envía a Valencia material para las personas mayores y personal de emergencias

Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…

3 setmanes ago

Grup Fermator celebra el Family Day a la seva planta de Falset

Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…

3 setmanes ago

Neix Planet Youth Espanya, amb seu a Tarragona

Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…

1 mes ago

La 8ª Realting Mastercup Regatta 2024 llega a Barcelona tras la estela de la Copa América

La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…

1 mes ago