El túnel de l’Argentera és obra de l’arquitecte Eduard Maristany, inaugurada l’any 1890. Amb els seus 4.044 metres, i una boca est que dóna a l’Argentera (Baix Camp) i l’oest a Pradell de la Teixeta (Priorat), és el túnel no urbà de la xarxa d’ample convencional més llarg de Catalunya i el tercer de l’Estat.
Considerada una de les infraestructures ferroviàries i d’enginyeria civil més destacades de Catalunya, el túnel va representar per a l’Argentera una gran obra que va moure masses i va reactivar l’economia del poble. Un dels grans reptes del projecte va ser la unió dels extrems de les galeries del túnel, que li van valdre a l’arquitecte el títol de “marquès de l’Argentera”, concedit pel rei Alfons XIII l’any 1918.
Quan el Ministeri de Foment va anunciar la inversió a la línia R15 durant el 2017 va xifrar-la en 13 MEUR. L’objectiu era eliminar les limitacions temporals de velocitat de la línia i poder escurçar el temps de trajecte entre Riba-roja d’Ebre i Barcelona. A partir del 10 de desembre segons l’anunci d’Adif, es trigarà entre set i deu minuts menys.
La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…
Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…
Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…
Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…
Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…
La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…