El succés va comportar la interrupció del servei ferroviari durant una hora entre Mont-roig i Cambrils. L’Euromed que cobria el trajecte entre Barcelona i Alacant va patir danys poc rellevants a la locomotora, i els seus 270 passatgers en van sortir il·lesos. Altres trens de llarga distància i un de la línia R16 van acumular retards perquè es van haver d’aturar en estacions properes.
En declaracions al ‘Diari Més’, el propietari del ramat, Salvador Martínez, ha lamentat que la mort dels animals li suposarà unes pèrdues de més de 7.000 euros i ha denunciat que no hi hagi cap tanca entre les vies i el camí que transcorre en paral·lel. Segons la versió d’aquest pastor de Tivissa, el gos que controlava el ramat es va posar nerviós quan s’acostava l’Euromed i alguns animals van saltar a la via sense que hi poguessin fer res. Martínez també s’ha mostrat temorós que Renfe li acabi cobrant la factura de l’accident.
Projecte de via verda
L’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho (PSC), ha explicat aquest dimecres que no han fet cap mena de reclamació Adif perquè reforci la seguretat a la zona. Morancho ha recordat que, un cop entri en funcionament el Corredor del Mediterrani, està previst el desmantellament d’aquesta plataforma ferroviària i la seva conversió en via verda. L’indret on van ocórrer els fets està deshabitat i, segons el consistori, no s’hi havien detectat incidents remarcables ni es considera perillós.
El batlle de Mont-roig ha avançat que mantenen contactes amb Adif per impulsar la via verda en els trams no urbans, juntament amb el municipi veí de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant. Segons Morancho, entre ambdós municipis preveuen gestionar prop de 20 quilòmetres de camí un cop entri en servei el Corredor Mediterrani -possiblement durant el segon semestre d’enguany-. L’alcalde ha detallat que l’Estat cedirà els terrenys als municipis a canvi d’un lloguer “baix” i que el Ministeri d’Agricultura assumirà la inversió. Al seu torn, els ens locals faran el manteniment de la via verda, que esdevindrà un nou recurs turístic de la zona.
Morancho ha insistit que el desmantellament de la via fèrria és indispensable per al municipi. Actualment, el seu traçat divideix el nucli de Miami Platja i transcorre a tocar de tres càmpings i de diverses urbanitzacions, molt a prop de la costa. L’Ajuntament de Mont-roig no veu amb bons ulls la possibilitat que la Generalitat assumeixi la infraestructura per als trens de rodalia. Segons el batlle, en aquest cas es planteja una “inversió mínima” que no resoldria l’efecte “barrera” que pateixen al municipi. A més, ha recordat que el servei ferroviari el tindran cobert amb la nova estació del Corredor del Mediterrani a l’Hospitalet de l’Infant.
La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…
Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…
Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…
Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…
Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…
La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…