Categories: Noticies de Smartcity

Smart Classroom, l’aula del futur segons la URV

Investigadors de la URV treballen en el disseny d’una aula intel·ligent per afavorir l’aprenentatge dels alumnes

La Fundació Tarragona Smart Mediterranean Region reconeix el projecte, que preveu detectar l’estat d’ànim i aplicar mesures per millorar el rendiment amb sistemes d’intel·ligència artificial

Millorar l’experiència dels estudiants i l’assoliment dels coneixements és l’objectiu del projecte Smart Classroom, del grup de recerca ARGET (Applied Research Group in Education and Technology), que pretén relacionar totes les variables ambientals que incideixen en l’aprenentage i automatitzar-les amb sistemes d’intel·ligència artificial per idear una classe intel·ligent. Aquests sistemes permeten detectar l’estat d’ànim i la predisposició a l’aprenentatge dels alumnes en un moment determinat i aplicar mesures que modifiquin el procés d’ensenyament i l’entorn de l’aula.

El projecte està en fase de desenvolupar el marc teòric i el disseny de l’aula, amb la idea de crear aquest espai a la URV com a camp de proves. Però ja ha merescut la distinció de Fundació Tarragona Smart Mediterranean Region, que, durant el Tarragona Smart Fòrum 2019, ha reconegut l’empenta que professionals del sector públic i privat tenen en el territori per millorar la vida de les persones. Més concretament, el projecte el desenvolupen Ramon Palau, Jordi Mogas, Luis Marqués i la Mireia Usart.

Volen servir-se de tecnologia ja existent, com ara el reconeixement facial, la detecció del ritme cardíac o la mesura de la quantitat d’oxigen i diòxid de carboni a l’aula per monitorar el comportament dels alumnes a classe. En funció de la situació, a cada moment es podrien aplicar mesures com la regulació de temperatura, la llum i el so o canvis d’activitat. Els sistemes d’intel·ligència artificial permetrien automatitzar aquests processos.

El projecte s’inspira en les teories de Rob Koper, de l’Open University of Netherlands sobre ambients d’aprenentatge intel·ligents. Els investigadors del grup de recerca ARGET, dirigit per Mercè Gisbert, busquen demostrar aquestes teories “en un entorn físic concret, que és l’aula”, explica Ramon Palau.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

3 dies ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

3 dies ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

4 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

4 setmanes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago

Finalistes del I Premi de Periodisme Salut i Drets Socials

Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència,  serveis…

1 mes ago