De la Serna no descarta alternatives de futur sobre el ‘tercer fil’

El ministre de Foment, no obstant això, defensa que cal acabar “el que ja s’ha començat”, en referència les obres que es duran a terme aviat

 

 

Redacció.- El ministre de Foment, Iñigo de la Serna, va acudir ahir a una trobada amb empresaris de Tarragona dins de la campanya del 21-D. Allí, va defensar enfront de la premsa el projecte del ‘tercer fil’, les obres del qual començaran de manera imminent: “Hem d’intentar acabar el que ja s’ha començat”.

“Si ara descartéssim el que és a punt d’iniciar-se, suposaria retrotraer les actuacions cinc anys enrere, i el que necessita Tarragona són unes bones connexions, que afavoreixin la creació d’empreses i l’enfortiment del sector”, va defensar De la Serna. Preguntat per si existeixen o es contemplen alternatives al pas de mercaderies pel litoral, el ministre va respondre que no és alguna cosa descartable: “Estudiarem amb tot l’afecte altres possibilitats. Algunes ja se’ns han traslladat per part del partit, i d’Alejandro -Fernández- en particular; que ens va indicar que era bé que seguíssim analitzant les possibilitats amb un altre tipus de projectes, i ho estem fent”. No obstant això, afirma que “decisions d’aquest tipus no es prenen d’un dia per a un altre”, i que els projectes alternatius requeririen d’estudis informatius; alguna cosa que, segons De la Serna, “transcorre en no menys de cinc anys”. Per tant, fins que això ocorri, el ministre declara que estan “donant prioritat als compromisos ja establerts”, en referència al projecte vigent.

De la Serna ha destacat l’impuls del projecte d’implantació del tercer carril ferroviari entre Vila-seca (Tarragonès) i Castellbisbal (Baix Llobregat), que segons ha dit estarà enllestit durant el tercer trimestre del 2019. Pel que fa al subtram Castellbisbal-Martorell, De la Serna ha detallat que ja s’ha rescindit el contracte anterior i que el nou s’aprovarà a finals de mes. En els altres dos subtrams, entre Martorell i el nus de Vila-seca, ja es disposa dels materials i les obres començaran “ja”, segons De la Serna.

AP-7 i Corredor del Mediterrani
A més, De la Serna no confirma quan s’implementarà el desviament obligatori de vehicles pesants de la carretera N-340 cap a l’AP-7, una mesura que la Generalitat havia anunciat que entraria en vigor l’1 de gener del 2018. El ministre que es treballa “intensament” per materialitzar el compromís adquirit, però ha evitat posar-hi data perquè “els informes són complexos i el tràmit no és senzill”. “El compromís el complirem, però encara és d’hora per saber si podrem arribar al mes de gener. En el darrer cas, a la Rioja, hem trigat uns quants mesos a aconseguir els informes necessaris per fer l’aprovació en Consell de Ministres”, ha manifestat.
El ministre ha explicat també que les obres del tram Tarragona-Vandellòs del Corredor del Mediterrani es van enllestir “fa uns dies”, però que no n’havien informat per la campanya electoral. Segons De la Serna, actualment s’estan fent “processos de realització de proves, d’auscultació de la via i la vigilància de la part corresponent a la catenària”.

Pel que fa a la resta de trams del Corredor, el titular de Foment ha afirmat que en tots ells s’està aplicant un criteri de “màxima celeritat” i que no existeix “cap problema de finançament”. “No s’escatimarà ni un euro ni hi haurà un sol minut de retard per manca de disponibilitat pressupostària”, ha garantit.