Categories: Opinió

PILAR GOÑI. “Existeixes”

Una de les màximes en marketing és que si no t’anuncies no existeixes. Però, aquesta com tantes frases mítiques en el món publicitari no s’aguanten en el món en que vivim. Un escenari que no haguéssim imaginat mai. Ni en cap film catastrofista es planteja que faran els mitjans de comunicació si no tenen anuncis. Ni en cap facultat s’explica que cal fer en una situació terminal com aquesta.
I és que la situació econòmica terminal ha creat una crisi sanitària provocada pel Covid-19 que ha provocat recessió en tots els sectors. La publicitat, encara més sensible als canvis, s’ha retret en un 90%. I els mitjans, que en vivim, hem quedat totalment enfonsats.
La salut és el més preocupant avui en dia però hem de començar a pensar des dels mitjans què fem i que farem. El nostre funcionament és bàsic. Les marques difonen els seus missatges comercials a través d’aquests Canals massius anomenats Mass Media i, a partir d’aquí, basats en les audiències es crea l’efecte multiplicador. I, justament, ara, més que mai i per evitar les ‘fake news’ que promouen les xarxes socials estem en un temps de veure televisió, escoltar la ràdio i llegir la premsa. Les audiències són immillorables però la publicitat és pràcticament nul.la. Entre d’altres motius, perquè els comerços estan tancats, les empreses només poden vendre ‘on line’ i la manca d’ingressos obliga a parar. Un contrasentit que s’haurà d’estudiar a les facultats i analitzar per part dels millors ‘gurús’ de l’economia mundial.
Sortirem d’aquesta situació amb una crisi monumental i amb el consumisme en caiguda lliure. I ens haurem de preguntar si havent viscut sense cinema, teatre, restaurants, discoteques, anar de compres compulsives i el llarg etcètera del que fèiem quan ‘tot era normal’ tornarem als hàbits consumistes. Els mitjans de comunicació som ara l’àncora de transmetre confiança i seguretat en el que està passant però les marques anunciadores ens ignoren perquè elles també són ignorades.
Tothom estem tocats ja sigui per la salut o la pèrdua d’un ésser estimat, per quedar-nos sense feina o en mans dels ERTO, per no poder estar en col·lectivitat o per no poder sortir a l’aire lliure. Ara, els petits gestos fins i tot els petits plaers de sortir a passejar ens semblen llunyans i no saben ni quin dia vivim. La preocupació pel futur és incerta.
Sense ser apocalíptica em pregunto cada dia com serà la nostra vida d’aquí a un any i us ben asseguro que no trobo la resposta.

Pilar Goñi
Directora General Grup Taelus (Ràdio Manresa-Ser, Ser Osona, Publicació escrita Freqüència, Canal Taronja TV Bages, Berguedà i Solsonès, Osona i Moianès i Anoia
)

Sebastià Cabré

Share
Published by
Sebastià Cabré

Recent Posts

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

1 dia ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

1 setmana ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

1 setmana ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

1 mes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

1 mes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago