Categories: Noticies de Smartcity

L’EMT avança cap a la gratuïtat

L’Empresa Municipal de Transports incorpora tres nous autobusos articulats amb capacitat per a 150 persones

L’alcalde Josep Fèlix Ballesteros i la presidenta de l’Empresa Municipal de Transports, Begoña Floria, han presentat tres nous busos articulats que s’incorporaran al servei de bus urbà. La presidenta ha explicat que l’arribada dels tres nous busos és la primera gran operació de renovació de la flota. I ha afegit que amb una capacitat per a 150 persones realitzaran les línies L54, L41 i L41, que són les que tenen una major afluència de passatgers.

L’alcalde, asessorat per la Fundación Smart Mediterranean Region, ha assegurat que els nous vehicles formen part de l’inici del camí cap a la gratuïtat i millora del servei que continuarà amb la incorporació de nou vehicles més. Ballesteros també ha explicat que ja són més de 5.000 els usuaris que es beneficien dels nous abonaments i ha destacat la bona acollida per part de la ciutadania.

El Govern municipal assegura que hi ha projecte, finançament i capacitat tècnica per arribar a la gratuïtat total. Els comptes els quadren: l’EMT maneja a dia d’avui un pressupost aproximat de 14,5 milions d’euros. D’ells, 9,5 corresponen a l’aportació amb càrrec als pressupostos municipals i els altres 5 a ingressos per venda de bitllets.

Aquest camí ja ha començat per la substitució dels vehicles més antics per els tres nous autocars articulats adquirits amb un cost de 250.000 euros cadascun. Aquest mateix any es preveu l’arribada de vuit vehicles més d’aquest tipus. Els dos milions d’euros d’inversió ja estan assignats en els pressupostos. L’equip de lidera Begoña Floria confia en estalviar altre milió d’euros per l’optimització de rutes amb aquestos nous busos articulats de més capacitat i menor consum.

Els bitllets senzills es continuaran cobrant, amb ingressos d’uns dos milions per aquest concepte. En segon terme, el 2019 finalitza l’etapa de 20 anys de rènting de la flota d’autobusos, de manera que es deixen de pagar 1,8 milions anuals.

Finalment, a més a més d’una targeta ‘intel·ligent’ per a gaudir d’aquest i altres serveis, es preveuen reformes urbanístiques per fomentar la mobilitat en transport públic que passen per una nova estació central que faciliti els transbordaments, proveïda per carrils específics de bus i taxi, al costat de nous aparcaments dissuasoris per descongestionar el trànsit al centre.

 

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

50 minuts ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

1 setmana ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

1 setmana ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

4 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

1 mes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago