L’EMT avança cap a la gratuïtat

????????????????????????????????????

L’Empresa Municipal de Transports incorpora tres nous autobusos articulats amb capacitat per a 150 persones

L’alcalde Josep Fèlix Ballesteros i la presidenta de l’Empresa Municipal de Transports, Begoña Floria, han presentat tres nous busos articulats que s’incorporaran al servei de bus urbà. La presidenta ha explicat que l’arribada dels tres nous busos és la primera gran operació de renovació de la flota. I ha afegit que amb una capacitat per a 150 persones realitzaran les línies L54, L41 i L41, que són les que tenen una major afluència de passatgers.

L’alcalde, asessorat per la Fundación Smart Mediterranean Region, ha assegurat que els nous vehicles formen part de l’inici del camí cap a la gratuïtat i millora del servei que continuarà amb la incorporació de nou vehicles més. Ballesteros també ha explicat que ja són més de 5.000 els usuaris que es beneficien dels nous abonaments i ha destacat la bona acollida per part de la ciutadania.

El Govern municipal assegura que hi ha projecte, finançament i capacitat tècnica per arribar a la gratuïtat total. Els comptes els quadren: l’EMT maneja a dia d’avui un pressupost aproximat de 14,5 milions d’euros. D’ells, 9,5 corresponen a l’aportació amb càrrec als pressupostos municipals i els altres 5 a ingressos per venda de bitllets.

Aquest camí ja ha començat per la substitució dels vehicles més antics per els tres nous autocars articulats adquirits amb un cost de 250.000 euros cadascun. Aquest mateix any es preveu l’arribada de vuit vehicles més d’aquest tipus. Els dos milions d’euros d’inversió ja estan assignats en els pressupostos. L’equip de lidera Begoña Floria confia en estalviar altre milió d’euros per l’optimització de rutes amb aquestos nous busos articulats de més capacitat i menor consum.

Els bitllets senzills es continuaran cobrant, amb ingressos d’uns dos milions per aquest concepte. En segon terme, el 2019 finalitza l’etapa de 20 anys de rènting de la flota d’autobusos, de manera que es deixen de pagar 1,8 milions anuals.

Finalment, a més a més d’una targeta ‘intel·ligent’ per a gaudir d’aquest i altres serveis, es preveuen reformes urbanístiques per fomentar la mobilitat en transport públic que passen per una nova estació central que faciliti els transbordaments, proveïda per carrils específics de bus i taxi, al costat de nous aparcaments dissuasoris per descongestionar el trànsit al centre.