‘Assalt’ a la Cambra de Reus

#TotsSomCambra es presenta amb la transversalitat sectorial i territorial com a principals fortaleses

La plataforma és l’embrió del que sortirà una candidatura per liderar la Cambra de Comerç de Reus després de les properes eleccions a les cambres catalanes

Aplega més de seixanta empresaris del Baix Camp, la Conca de Barberà, el Priorat, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta, les 5 comarques de la demarcació de la Cambra

La plataforma #TotsSomCambra, formada per una seixantena d’empresaris de les cinc comarques de la demarcació de la Cambra de Comerç de Reus (Baix Camp, Conca de Barberà, Priorat, Ribera d’Ebre i Terra Alta) s’ha presentat en roda de premsa aquest dimecres.

Aquesta plataforma empresarial va començar a treballar fa un any per dissenyar un projecte de canvi a la Cambra de Comerç de Reus i constituir-se en candidatura a les properes eleccions a les cambres catalanes. De la vintena d’empresaris que van constituir aquell grup inicial, s’ha passat als més de seixanta actuals, que continuen treballant per sumar més capacitats i punts de vista a aquest front comú, que té en la diversitat territorial i sectorial la seva principal fortalesa.

El presidenciable de la futura candidatura de #TotsSomCambra, l’empresari Jordi Just, ha afirmat que “necessitem una Cambra forta, que exerceixi el seu paper de lideratge amb un tarannà cent per cent empresarial”. Segons Just, “la missió de la Cambra és ser útil a les empreses, oferint serveis de qualitat en diversos àmbits com la formació i el suport a la internacionalització i reforçant el seu rol de lobby territorial per defensar els interessos transversals del teixit econòmic”.

L’empresari ha assegurat que “no volem mirar al passat, sinó endavant, la Cambra necessita nous lideratges i noves capacitats, per això hem fet aquest front comú que continua treballant en l’elaboració d’un full de ruta que segueix obert i que volem que contempli el que necessita cada sector, cada comarca, cada polígon”.

Un diàleg amb l’empresariat que ha arribat a les 5 comarques de la demarcació de la Cambra, com ha explicat l’empresària del Priorat Marta Domènech: “Les necessitats de cada comarca són diferents, i per això hem creat comissions de treball per incorporar-les totes a la nostra agenda”. L’exercici de transversalitat s’ha fet també a nivell sectorial, amb equips de treball dels principals sectors del territori: indústria, turisme, agroalimentari, comerç, transport, etc.

Berta Cabré, empresària del sector turístic, ha posat l’accent en “l’estil és el diàleg i la suma d’esforços, en la confecció del nostre programa, però també en la seva materialització, en la que s’han de buscar aliances amb la resta de Cambres, amb les patronals, les administracions i la URV amb el mateix objectiu comú: potenciar el desenvolupament empresarial del nostre territori”.

L’empresari Jaume Batista, per la seva banda, s’ha mostrat convençut que “el nostre full de ruta no és un brindis al sol: és un programa que toca de peus a terra, enfocat a resultats, que volem convertir en un pla estratègic i complir-lo fil per randa si som escollits. Batista ha concretat que “les Cambres necessiten un nou impuls per resituar-se com a institucions de referència al servei de les necessitats de les empreses”.

En les properes setmanes, #TotsSomCambra continuarà la seva tasca de sumar adhesions entre els sectors empresarials de les cinc comarques que pertanyen a la Cambra de Reus, amb l’objectiu de seguir enriquint les seves propostes de valor per al teixit econòmic del territori. Per tal de facilitar aquest diàleg, la plataforma estarà també present en els entorns 2.0 amb una pàgina web, un compte de Twitter i un altre de Facebook que estaran operatius en les properes setmanes.