Arriba el vaixell portacontenidors més gran de la història del Port

L’MSC Sidny compta amb 337m d’eslora i 14m de calat i descarregarà més de 1.000 contenidors en el moll d’Andalusia

Avui dimecres 27 d’abril ha atracat al moll d’Andalusia del Port Tarragona l’MSC Sindy, el vaixell portacontenidors més gran que ha visitat mai els molls tarragonins. Aquest vaixell arriba provinent del Port de Marsaxlokk (Malta) i descarregarà 1.148 contenidors. Un cop acabada l’operativa el vaixell partirà rumb London Gateway Port, al Regne Unit.

Les grans dimensions d’aquest portacontenidors ha fet que la seva operativa d’entrada al Port, que ha estat a les 06:00h d’avui dimecres, ha tingut d’espera la sortida de tots els vaixells pesquers per poder realitzar la maniobra amb totes les garanties de seguretat. Amb un arqueig brut de 107.849 GT, una mànega de 45,63 metres, 337 metres d’eslora, més llarg que el carrer de la Unió de Tarragona i una mica menys que tres illes de l’Eixample de Barcelona. El calat de l’MSC Sindy és de 13,95 metres, en la part més profunda, molt proper dels límits de calat del propi moll on es troba la terminal de contenidors.

L’aposta per la càrrega general
El Port de Tarragona treballa per la diversificar els seus tràfic i potenciar la càrrega general. Les dades de tràfics registrades en els últims mesos mostren una lleugera tendència a l’alça, si mentre en el primer trimestre de 2021 la càrrega general sumava 535.153 tones, enguany a 31 de març, el Port registrava 663.808 tones. El creixement del moviment de mercaderies en contenidor ha estat important durant les últimes setmanes i mesos, duplicant les xifres de l’any anterior, fruit de les operatives en trànsit de vaixells de MSC amb escales que estaven previstes en ports propers a Tarragona però amb alta taxa de congestió.

Els projectes englobats sota el lema “’Horitzó 2023” cada cop més a prop d’entrar en funcionament, les infraestructures projectades pel Port com la PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo, la Zona d’Activitats Logístiques i la concessió a CTC de la Terminal Intermodal de La Boella, i les infraestructures com el Corredor del Mediterrani i el túnel del Coll de Lilla, acabaran de donar l’impuls qualitatiu i quantitatiu als tràfics del Port.

Una terminal preparada
La terminal de contenidors del Port Tarragna està ubicada en un punt estratègic del recinte portuari: molt a prop de la zona de control i inspecció de mercaderies (PIF) i també de la Terminal Intermodal de la Boella, la qual es troba en el traçat del corredor del Mediterrani.
A més de la futura ZAL, en el seu entorn més proper hi ha el polígon químic més gran del sud d’Europa , per la qual cosa és una excel·lent opció per al tràfic intermodal de productes químics.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

2 dies ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

2 dies ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

3 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

3 setmanes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago

Finalistes del I Premi de Periodisme Salut i Drets Socials

Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència,  serveis…

1 mes ago