Arriba el vaixell portacontenidors més gran de la història del Port

vaixell portaconinedors, port de tarragona

L’MSC Sidny compta amb 337m d’eslora i 14m de calat i descarregarà més de 1.000 contenidors en el moll d’Andalusia

Avui dimecres 27 d’abril ha atracat al moll d’Andalusia del Port Tarragona l’MSC Sindy, el vaixell portacontenidors més gran que ha visitat mai els molls tarragonins. Aquest vaixell arriba provinent del Port de Marsaxlokk (Malta) i descarregarà 1.148 contenidors. Un cop acabada l’operativa el vaixell partirà rumb London Gateway Port, al Regne Unit.

Les grans dimensions d’aquest portacontenidors ha fet que la seva operativa d’entrada al Port, que ha estat a les 06:00h d’avui dimecres, ha tingut d’espera la sortida de tots els vaixells pesquers per poder realitzar la maniobra amb totes les garanties de seguretat. Amb un arqueig brut de 107.849 GT, una mànega de 45,63 metres, 337 metres d’eslora, més llarg que el carrer de la Unió de Tarragona i una mica menys que tres illes de l’Eixample de Barcelona. El calat de l’MSC Sindy és de 13,95 metres, en la part més profunda, molt proper dels límits de calat del propi moll on es troba la terminal de contenidors.

L’aposta per la càrrega general
El Port de Tarragona treballa per la diversificar els seus tràfic i potenciar la càrrega general. Les dades de tràfics registrades en els últims mesos mostren una lleugera tendència a l’alça, si mentre en el primer trimestre de 2021 la càrrega general sumava 535.153 tones, enguany a 31 de març, el Port registrava 663.808 tones. El creixement del moviment de mercaderies en contenidor ha estat important durant les últimes setmanes i mesos, duplicant les xifres de l’any anterior, fruit de les operatives en trànsit de vaixells de MSC amb escales que estaven previstes en ports propers a Tarragona però amb alta taxa de congestió.

Els projectes englobats sota el lema “’Horitzó 2023” cada cop més a prop d’entrar en funcionament, les infraestructures projectades pel Port com la PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo, la Zona d’Activitats Logístiques i la concessió a CTC de la Terminal Intermodal de La Boella, i les infraestructures com el Corredor del Mediterrani i el túnel del Coll de Lilla, acabaran de donar l’impuls qualitatiu i quantitatiu als tràfics del Port.

Una terminal preparada
La terminal de contenidors del Port Tarragna està ubicada en un punt estratègic del recinte portuari: molt a prop de la zona de control i inspecció de mercaderies (PIF) i també de la Terminal Intermodal de la Boella, la qual es troba en el traçat del corredor del Mediterrani.
A més de la futura ZAL, en el seu entorn més proper hi ha el polígon químic més gran del sud d’Europa , per la qual cosa és una excel·lent opció per al tràfic intermodal de productes químics.