El conseller de Territori i Sostenibilitat ha visitat els terrenys de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del port de Tarragona, un projecte que crea una zona d’activitats logístiques de 92 hectàrees i que el seu desenvolupament suposarà una inversió de més de 30 milions d’euros en 4 anys, així com la creació de més de 4.200 llocs de treball
Per a Calvet, “no és un projecte aïllat sinó que s’integra en les infraestructures i en la dinàmica econòmica del Camp de Tarragona i es desenvoluparà de forma sostenible”
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, acompanyat del president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, i l’alcalde de Vila-seca, Pere Segura, ha presentat el projecte de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port, un cop la Comissió territorial d’urbanisme de Tarragona va donar ahir llum verda al projecte definitiu. El projecte crea una zona d’activitats logístiques de 92 hectàrees i el seu desenvolupament suposarà una inversió de més de 30 milions d’euros en 4 anys, així com la creació de més de 4.200 llocs de treball. Aquesta inversió, sumada als 11,8 milions que s’afegiran en una segona fase i a la inversió de 31 milions ja realitzada fins avui, situen en 72,8 milions d’euros la inversió total en aquest espai logístic.
El conseller ha destacat “l’ambició i la constància del Port de Tarragona” que amb aquest “projecte en majúscules, tant per l’extensió que abraça, com per la inversió que suposa, els llocs de treball que generarà i l’augment de tràfics marítims que comportarà (de 2,7 a 4,6 milions de tones l’any), donarà un salt d’escala que ens portarà a què el port sigui un hub euromediterrani”. “Som en una zona d’elevat dinamisme econòmic, amb una activitat industrial, fonamentalment la química i petroquímica, i turística amb una rendibilitat fora de dubtes, que fan d’aquest territori un dels més dinàmics i estratègics del país, amb el Port de Tarragona, que és un element clau que relliga tota l’economia economia productiva”, ha valorat.
Per a Calvet, la ZAL “no és un projecte aïllat sinó que s’integra en les infraestructures i en la dinàmica econòmica del Camp de Tarragona”. En aquest sentit, el titular de Territori i Sostenibilitat ha explicat que desenvolupament d’aquest projecte “té reptes a resoldre per garantir la compatibilitat del seu disseny amb els espais naturals del voltant, i els espais patrimonials, així com també les mesures d’integració paisatgística”. “Nosaltres som els facilitadors de les condicions per generar activitat, però també hem de ser els garants que aquesta activitat es desenvolupi de forma sostenible i, per tant, la tramitació urbanística incorpora mesures i valors ambientals”, ha insistit. “No volem limitar l’activitat ni de ports ni d’aeroports però sí que volem que aquestes activitats siguin sostenibles”, ha conclòs.
Més de 90.000 metres quadrats de superficie
Amb la visita d’avui, el Port de Tarragona posa en marxa la urbanització i la comercialització de més de 900.000 metres quadrats de superfície que representen la ZAL dins del recinte portuari i situat en el terme municipal de la Vila-seca, a prop del nucli de la Pineda. Aquest espai suposarà un creixement del 20,42% de l’espai per a activitats logístiques del Port de Tarragona.
La ZAL està pensada prioritàriament per a activitats estretament vinculades al tràfic marítim i a productes amb valor afegit, com productes manipulats, post industrials i precomercials o serveis com l’embalatge, l’etiquetatge o la paletització de les càrregues, entre moltes altres activitats. Aquest nou espai també està dissenyat per convertir-se en un centre de transferència de càrrega de mercaderies, cross docking, que aportarà valor afegit als tràfics del Port gràcies a la seva situació estratègica amb connexions que milloraran els serveis actuals.