Diari-Blog Barri del Port de Tarragona.- I un any més, editarà la revista festiva amb el programa d’actes, i on els diversos comerços i empreses de la Part Baixa poden anunciar-se, i col·laborar així econòmicament amb les festes.
Enguany, des de l’associació s’ha preparat un document on es detallen diverses formes de col·laborar. Per una banda, i com fins ara, la possibilitat d’anunciar-se per 30€ (mitja plana) o 60€ (plana sencera) que es considera no suposa gran despesa als comerços, però si una necessària aportació per les festes, tot i que realment quasi és el cost de la revista en sí. Una altra opció per a l’empresari és escollir un acte concret del programa i costejar els seus costos, per fer-lo possible. D’aquesta manera per exemple la xocolata, llet i coca de sucre en el cas de la xocolatada o fulls de paper, colors, llaminadures i premis en el cas del concurs de dibuix infantil, per posar dos exemples. Aquesta opció permet que el nom de l’establiment aparegui anomenat a megafonia durant la seva realització i just sota l’acte al programa, com a col·laborador/patrocinador i el logo a l’apartat d’agraïments i col·laboracions.
Falta de participació del teixit comercial
Des de l’Associació es lamenta que cada cop costi més obtenir la col·laboració del teixit comercial, que tampoc és ampli a la zona, i que un dels motius a no participar-hi per part dels comerciants sigui perquè les festes es realitzin al carrer Sant Miquel i no proper a ells. Des de l’entitat expliquen que l’organització dels actes es du a terme tot just a l’exterior del magatzem social purament per motius d’infraestructures però que tampoc es beneficia cap altre comerç.
Organitzar actes a altres punts durant les festes suposaria per a l’associació costos afegits als quals no pot fer front però està oberta a estudiar propostes i idees per part dels comerços, ja que tampoc les aporten. De fet enguany hi ha previst per dissabte 29 a la tarda una cercavila amb la Cucafera amb un recorregut estratègic per tal de passar i ballar per davant dels diversos comerços del barri, unint les places Mitja Lluna, Pl.Comerç (a l’Estació), Pl.dels Carros i Pl.Infants.
Properament s’hi organitzarà novament actes a la plaça dels Carros i per exemple seria viable una Masterclass de Zumba a Pl.Infants si les botigues de l’entorn col·laboren, es posen en contacte. “Tenim les portes obertes i estarem encantats d’escoltar-los, no podem sempre anar nosaltres darrere” indiquen des de l’associació, ja que davant algunes negatives, ja no s’ha volgut insistir.
Reactivar el barri és cosa de tots
La falta d’una Associació de Comerciants a la zona, la falta d’iniciatives individuals per part dels comerços existents amb els quals l’associació podria col·laborar i ajudar a facilitar que es tirin endavant, fa que aquesta sigui gairebé l’única que lluiti al llarg de l’any per reactivar el barri. De fet la majoria de propostes de Nadal, Castanyada, Carnaval, etc. arriben des de l’entitat veïnal, que considera que és necessari una tasca de tots.
Un exemple de la col·laboració conjunta entre l’A.V.V del Port i establiments que s’han interessat per engegar propostes conjuntes i que han resultat un èxit, van ser l’any passat la KukiTecla de Premium Club a Sant Magí o la CucaFesta de Santa Tecla, entre Cucafera de Tarragona, aquest i SalaZero, per exemple, i d’altres que arribaran properament. Un altre cas és l’Escola de Ball Nou Ritme que diversos anys ha oferit de forma gratuïta una exhibició que els hi ha servit també per promocionar-se i donar-se a conèixer, comptant amb un anunci gratuït a la revista a mode d’agraïment, o FitnessBeach al Bany de Sant Silvestre. En aquest sentit, l’associació fa una crida a la col·laboració i a que es facin arribar idees i propostes, ja que també es poden incloure al programa.
Cal tenir present a més que el Blog del Barri del Port i Barri del Port TV, així com les seves xarxes socials, que col·laboren amb l’associació, també són una destacada plataforma de difusió. De fet tots els actes de les festes es promocionen i s’enregistren en foto i vídeo, i d’igual mode al llarg de l’any s’ha donat cobertura i mostra/escaparat d’obertures de nous comerços, rutes de tapes als establiments amb reportatges, iniciatives privades o d’altres entitats de la zona, entre altres exemples, sempre de forma desinteressada, també amb l’objectiu de fomentar i “fer barri”.
La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…
Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…
Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…
Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…
Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…
La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…