Categories: Entrevistem a....

Tonet: “Una Rambla del Mar, sense les vies del tren, seria la panacea”

-Viu Trarragona d’esquena al mar?

La ciutat continua d’esquena al mar i amb els polítics actuals li costarà donar un gir. Nosaltres, per descomptat, com empresaris de la Part Baixa de Tarragona, no veiem aproximacions al nostre entorn, o accions dirigides a la integració d’aquesta àrea com a espai de qualitat urbana. És veritat que s’està fent una passarel·la, però jo ho veig com un pegat aïllat, un pont que no sé si valdrà la pena pel que fa a tràfic de persones i retorn de la inversió. Al final, la nostra societat és molt dependent de l’automòbil”.
“Tot l’eix de carrer Unió, Apodaca i Plaça dels Carros, que era una artèria important d’accés al mar, s’ha gangrenat. No és un símptoma sinó ja una malaltia diagnosticada. Només cal fer una passejada per veure els negocis tancats i la degradació: brutícia, mala il·luminació, paviments i voreres sense manteniment…

-Per què els espais urbans lligats al litoral no estan entre els més valorats?

Amb l’obra del tancament del pas a nivell de la Plaça dels Carros no es va donar una solució al trànsit rodat. Per què? Hi havia fins i tot un projecte, però no es va executar. Si hagués existit voluntat real de donar una solució als cotxes, s’hauria realitzat. No sé quin tipus d’interessos es van ajuntar per deixar al Port Esportiu completament aïllat de la ciutat, amb la muralla del ferrocarril més imponent que mai.

-Considera rellevant l’eliminació de les vies com a projecte estratègic?

Una Rambla del Mar, sense les vies del tren, seria la panacea, l’ocasió d’implementar una actuació integral per a tota la Part Baixa. Suposaria un abans i un després, un canvi radical per a Tarragona que fins ara no s’ha volgut afrontar ni agafar el toro per les banyes. La meva sensació, almenys en les zones en què em moc, entre la Sala Zero i la Plaça de Toros, és que hi ha dos Tarragonès, dues vares de mesurar de mesurar pel que fa a l’estat de degradació”.

-Què idees es podrien plantejar?

Tot està relacionat, sense qüestions bàsiques com seguretat o neteja, no hi ha moviment de persones, i si no hi ha trànsit de gent, els negocis pateixen. Un empresari que vol invertir es va directament a la Part Alta. Nosaltres mateixos hem optat per obrir la Sala Japan en una altra ciutat. Tarragona s’està “atrinxerant” al centre històric, torna a ser una ciutat medieval que menysprea tot el front marítim. Recentment hem constituït l’Associació ‘Baixa TGN’ per exigir una deslocalització d’inversions i mitjans de seguretat i neteja, però és un despropòsit, ens hem ofert a ajudar però no se’ns fa partícips de res.

 

TONET. Promotor musical. Sala Zero i Zero Produccions

Redacció

Share
Published by
Redacció
Tags: portada

Recent Posts

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

2 dies ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

2 dies ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

3 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

4 setmanes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago

Finalistes del I Premi de Periodisme Salut i Drets Socials

Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència,  serveis…

1 mes ago