Els hotels i càmpings de la ciutat assoleixen una ocupació del 88%
Juntament amb l’augment de les pernoctacions, també creix l’estada mitja a la ciutat, situant-se en les 3,8 nits. “Aconseguir que els turistes que ens visiten passin més temps entre nosaltres és un objectiu clar del Patronat. Per això, mostrar les meravelles que tenim i no només aquelles que es poden veure en una visita curta és una prioritat estratègica”, ha afegit Rodríguez.
La meitat dels turistes que s’allotgen en hotels i càmpings corresponen a turisme nacional i, l’altra meitat, a turisme estranger -principalment francesos, holandesos i alemanys-. Les xifres reflecteixen un creixement important d’aquests mercats, especialment de l’holandès -amb un 65% més de pernoctacions en general i un 71% més en càmpings- i del belga, -amb un augment del 24% en global i d’un 41% en els càmpings-.
“El turisme nacional continua millorant any rere any i aquestes són unes dades que podem interpretar com una millora de la situació econòmica del país. Això és molt important per a nosaltres, com també ho és que arribin nous mercats i que s’ampliïn les procedències dels nostres visitants, ja que diversificar sempre és positiu per minimitzar possibles riscos”, ha conclòs la regidora.