Punt du Gard (França) ha acollit la darrera reunió per acordar les primeres accions de promoció d’aquesta iniciativa que recorre vuit ciutats europees
Les rutes es començaran a promocionar aquest any amb l’objectiu que estiguin ben posicionades per al 2018, tenint en compte que serà l’any del Patrimoni Cultural Europeu i l’Any d’Europa a la Xina. Per això, en la trobada realitzada a Pont du Gard s’han acordat tres accions primordials que són la creació d’una pàgina web del projecte i un audiovisual de cadascuna les ciutats, a més de la promoció en xarxes socials i suports de National Geographic. La consellera de Turisme, Inma Rodríguez, s’ha mostrat satisfeta i ha valorat de manera molt positiva que “Tarragona formi part d’aquest selecte grup de ciutats que, de la mà de la UNESCO i National Geographic, ens donarà a conèixer com a destí de turisme cultural” i ha afegit: “tenim l’honor de ser la única ciutat espanyola escollida per integrar aquest itinerari per l’Antiga Europa que ens permetrà impulsar accions de comercialització i difusió en l’àmbit internacional per arribar a nous mercats”. La consellera ha destacat: “El reconeixement europeu és fruit de la intensa feina realitzada des del Patronat en la promoció de la ciutat, la inclusió en aquest projecte ens confirma que anem pel bon camí i ens anima a seguir treballant en aquesta línia”. Els principals objectius d’aquest projecte europeu són augmentar el turisme sostenible als llocs declarats Patrimoni Mundial, que els visitants realitzin una estada llarga a les diferents ciutats de les rutes i, d’aquesta manera, aconseguir més suport per a la conservació i la cura d’indrets i llocs singulars que configuren una Europa plural, viva i rica en experiències.
Mercats prioritaris
El programa UNESCO World Heritage Journeys of Europe es fixa com a mercats prioritaris de la promoció i comercialització Xina, Nord d’Amèrica i Europa. Els estudis de mercat que avalen l’impuls d’aquesta iniciativa apunten que els viatges culturals són un dels segments del turisme més grans i de major creixement, que ja representen el 40% de tot el turisme europeu. En aquest sentit, la població de la Xina es posiciona com una de les que més viatgen. Amb prop d’1,3 bilions d’habitants al país, les dades indiquen que el 2016 més de 127 milions de persones van fer turisme internacional i, d’aquestes, un 13% van viatjar a Europa. I les previsions indiquen que és una tendència a l’alça, les xifres poden quadruplicar-se al 2020.
Als Estats Units, el turisme cultural també és un dels segments de mercat que més creix. El 2016, els viatgers a destinacions culturals van realitzar una despesa global de prop de 171 bilions d’euros. Europa és una de les destinacions més populars entre aquesta població estatunidenca, després de Mèxic i Canadà. Ambdós països, Xina i Estats Units, són clars exponents de les noves tendències de viatges protagonitzades per la generació millenial –joves nascuts entre els 80 i el 90 del segle passat-. Les projeccions de mercat apunten que el 2030, els millennials, seran els qui realitzaran més de la meitat de la despesa de desplaçaments globals. Per últim, el mercat intern europeu també és un dels principals consumidors de turisme cultural, el 2015 els turistes europeus que van viatjar pel continent van sumar una despesa de 186 milions d’euros.