És l’única capital catalana que no en disposa, malgrat que és obligatori des del 2005
Amb la informació recollida s’ha realitzat una cartografia sonora aproximada de la ciutat, un mapa de soroll, corresponent als diferents períodes horaris. En base a aquesta informació i als usos del sòl definits al POUM, s’ha classificat la ciutat en zones acústiques de sensibilitat acústica alta, mitja i baixa. Un cop definits els dos mapes es va realitzar un creuament de les dades dels dos documents per tal d’elaborar el mapa de superacions acústiques de la ciutat. En resum, l’estudi inclou el mapa de soroll de Tarragona, el mapa de capacitat acústica i el mapa de superacions estimades.
Després que el Plenari aprovi el document, s’exposarà al públic per si es presenten al·legacions i, una vegada aquestes estiguin resoltes, caldrà aprovar-lo definitivament perquè entri en vigor. El regidor de Territori, Josep Maria Milà, ha manifestat que el mapa de capacitat acústica serà una guia del model acústic que s’ha de seguir en cada zona de la ciutat i permetrà adoptar les mesures adients i correctores per tal que no se superin els límits establerts.
En un altre ordre de coses, tal com ja s’havia anunciat, el plenari també ha aprovat presentar recurs de cassació al Suprem davant la sentència del TJC que estima un recurs interposat per la companyia CLH en contra del seu trasllat. D’altra banda, ha tirat endavant una declaració institucional perquè el passeig marítim Rafael Casanova compti amb un circuit inclusiu.
L’alcalde anuncia un front comú territorial en matèria ferroviària
El ple ha aprovat una moció d’ERC per demanar l’increment de les freqüències ferroviàries entre Tarragona i Barcelona, aprofitant els 14 trens que deixaran de passar per la ciutat quan entri en servei el Corredor Mediterrani. En aquest context, l’alcalde Ballesteros ha avançat que, conjuntament amb la Generalitat i altres alcaldes, s’està tancant un “front territorial” per defensar una postura unitària sobre el sistema ferroviari del Camp de Tarragona.
L’alcalde ha reiterat que la ciutat no renunciarà a disposar d’altes prestacions i ha insistit en la necessitat d’una estació intermodal a la zona de l’Horta Gran. Aquest equipament, segons Ballesteros, haurà de disposar de trens d’altes prestacions i rodalies, sense renunciar a la implantació del tren-tramvia del Camp de Tarragona.
Suport als rapers Pablo Hasél i Valtonyc
En l’apartat de mocions, el plenari també ha aprovat un text de la CUP en defensa de la llibertat d’expressió i artística, i per la llibertat de Pablo Hasél i Valtonyc. La moció ha tirat endavant amb els vots d’ERC, el PDeCAT, la CUP, ICV i Units. El PSC i la regidora no adscrita s’han abstingut, mentre que Cs i PP han votat en contra.