El ministre de Foment, no obstant això, defensa que cal acabar “el que ja s’ha començat”, en referència les obres que es duran a terme aviat
Redacció.- El ministre de Foment, Iñigo de la Serna, va acudir ahir a una trobada amb empresaris de Tarragona dins de la campanya del 21-D. Allí, va defensar enfront de la premsa el projecte del ‘tercer fil’, les obres del qual començaran de manera imminent: “Hem d’intentar acabar el que ja s’ha començat”.
“Si ara descartéssim el que és a punt d’iniciar-se, suposaria retrotraer les actuacions cinc anys enrere, i el que necessita Tarragona són unes bones connexions, que afavoreixin la creació d’empreses i l’enfortiment del sector”, va defensar De la Serna. Preguntat per si existeixen o es contemplen alternatives al pas de mercaderies pel litoral, el ministre va respondre que no és alguna cosa descartable: “Estudiarem amb tot l’afecte altres possibilitats. Algunes ja se’ns han traslladat per part del partit, i d’Alejandro -Fernández- en particular; que ens va indicar que era bé que seguíssim analitzant les possibilitats amb un altre tipus de projectes, i ho estem fent”. No obstant això, afirma que “decisions d’aquest tipus no es prenen d’un dia per a un altre”, i que els projectes alternatius requeririen d’estudis informatius; alguna cosa que, segons De la Serna, “transcorre en no menys de cinc anys”. Per tant, fins que això ocorri, el ministre declara que estan “donant prioritat als compromisos ja establerts”, en referència al projecte vigent.
De la Serna ha destacat l’impuls del projecte d’implantació del tercer carril ferroviari entre Vila-seca (Tarragonès) i Castellbisbal (Baix Llobregat), que segons ha dit estarà enllestit durant el tercer trimestre del 2019. Pel que fa al subtram Castellbisbal-Martorell, De la Serna ha detallat que ja s’ha rescindit el contracte anterior i que el nou s’aprovarà a finals de mes. En els altres dos subtrams, entre Martorell i el nus de Vila-seca, ja es disposa dels materials i les obres començaran “ja”, segons De la Serna.
Pel que fa a la resta de trams del Corredor, el titular de Foment ha afirmat que en tots ells s’està aplicant un criteri de “màxima celeritat” i que no existeix “cap problema de finançament”. “No s’escatimarà ni un euro ni hi haurà un sol minut de retard per manca de disponibilitat pressupostària”, ha garantit.