Categories: Noticies de Societat

El senat tarragoní opta per un “enllaç curt” com la solució per a la connectivitat ferroviària

L’òrgan consultiu de l’alcalde s’alinea amb Ballesteros i reclama unitat territorial

Redacció.- El senat tarragoní, òrgan consultiu i d’assessorament de l’alcalde, opta perquè es faci un enllaç o ‘bypass’ curt per evitar que la ciutat quedi desconnectada de l’alta velocitat quan es posi en marxa el tram del corredor mediterrani que ara està en obres i es millori la mobilitat dins del mateix territori. El grup proposa un recorregut d’un ‘tren-tram’ que comenci des de Reus, s’aturi al baixador de Bellissens, a Vila-seca, a la nova estació d’Horta Gran, i acabi pujant cap a l’estació de TAV Camp de Tarragona, entre la Secuita i Perafort, a més de considerar una aturada a la zona entre Constantí i Sant Salvador. L’arquitecte Xavier Climent, senador tarragoní, ha explicat que així s’aconsegueix una “connectivitat total” mitjançant aquesta llançadora amb xarxes d’altes prestacions però també una mena de “tramvia metropolità”. Els senadors s’han alineat amb l’alcalde reclamant unitat territorial i han demanat que es faci front comú en infraestructures, com ja va reivindicar Ballesteros fa unes setmanes.

La proposta del senat tarragoní arriba després que Foment anunciés que s’invertirà per construir el baixador del TAV a l’Aeroport de Girona perquè es converteixi en la quarta pista del Prat. Els senadors assenyalen que el tren-tram, si està adaptat a unes vies d’ample europeu, pot servir com a enllaç per al corredor mediterrani i “fins i tot els trens que vinguin de València poden entrar a Tarragona abans de continuar cap a Barcelona”. D’altra banda, apunten com a “futurible” l’alliberament de la façana marítima: “la solució definitiva és que les mercaderies passin per Reus-Roda”. Així, ha resumit Climent, Tarragona pot arribar en un futur a tenir “les mercaderies fora, les altes prestacions que passen per on passen però amb connexions ràpides”.

Els senadors també han reclamat que hi hagi unitat territorial i que sigui la societat civil qui impulsi el projecte ferroviari que ha d’haver-hi a les comarques tarragonines. “A finals d’any, haurem perdut els trens; es podria fer com a alternativa que, com a mínim, no treguin els Euromed encara que estigui ja oberta la línia del corredor”, ha suggerit Climent.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

3 dies ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

3 dies ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

3 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

4 setmanes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago

Finalistes del I Premi de Periodisme Salut i Drets Socials

Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència,  serveis…

1 mes ago