L’òrgan consultiu de l’alcalde s’alinea amb Ballesteros i reclama unitat territorial
La proposta del senat tarragoní arriba després que Foment anunciés que s’invertirà per construir el baixador del TAV a l’Aeroport de Girona perquè es converteixi en la quarta pista del Prat. Els senadors assenyalen que el tren-tram, si està adaptat a unes vies d’ample europeu, pot servir com a enllaç per al corredor mediterrani i “fins i tot els trens que vinguin de València poden entrar a Tarragona abans de continuar cap a Barcelona”. D’altra banda, apunten com a “futurible” l’alliberament de la façana marítima: “la solució definitiva és que les mercaderies passin per Reus-Roda”. Així, ha resumit Climent, Tarragona pot arribar en un futur a tenir “les mercaderies fora, les altes prestacions que passen per on passen però amb connexions ràpides”.
Els senadors també han reclamat que hi hagi unitat territorial i que sigui la societat civil qui impulsi el projecte ferroviari que ha d’haver-hi a les comarques tarragonines. “A finals d’any, haurem perdut els trens; es podria fer com a alternativa que, com a mínim, no treguin els Euromed encara que estigui ja oberta la línia del corredor”, ha suggerit Climent.