El Pla de Reactivació Econòmica i Social es fixa com a objectius garantir l’activitat econòmica i fomentar l’ocupació
Els regidors d’Empresa i Ocupació, Carles Prats; de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles; i d’Economia i Coneixement i d’Habitatge, Teresa Pallarès, han presentat aquest dimarts, 19 de maig en roda de premsa les mesures de l’àmbit econòmic del Pla de Reactivació Econòmica i Social de Reus. El Pla està dotat amb un pressupost de 4,5 milions d’euros, dels quals 2,9 estan dirigits a mesures de l’àmbit econòmic.
Mesures econòmiques que es fixen com a grans objectius el foment de l’ocupació i garantir l’activitat econòmica a la ciutat. Objectius encaminats a reactivar novament el motor econòmic de la ciutat, a través de les línies de treball següent:
- Preservar la continuïtat de l’activitat de les pimes i autònoms.
- Conservar i crear llocs de treball de qualitat.
- Garantir els drets socials al conjunt de treballadores i treballadors.
- Promoure el suport a l’emprenedoria.
- Potenciar la transformació digital.
Foment de l’ocupació Per afrontar amb èxit la crisi econòmica actual, el pla defineix com imprescindible aplicar mesures immediates per evitar la progressiva destrucció de llocs de treball; i considera prioritàries les polítiques actives d’ocupació que permetin l’accés al mercat laboral.
En aquest sentit, s’han definit 5 línies estratègiques:
- Generació de llocs de treball.
- Línies de subvencions a PIMES i autònoms.
- Suport a l’emprenedoria.
- Assessorament i acompanyament.
- Formació i orientació laboral.
Garantir l’activitat econòmica El pla considera clau el desenvolupament d’accions i recursos per aconseguir que l’activitat econòmica bategui a la ciutat i les inversions previstes puguin continuar endavant. Tot per facilitar l’obtenció de feina a empreses locals i poder, així, mantenir el major nombre possible de llocs de treball.
I, en aquest sentit, s’han definit 5 línies estratègiques:
- Reducció de la càrrega fiscal.
- Suport al sector de la construcció i l’habitatge.
- Potenciació de la transformació digital.
- Accions per recuperar la demanda als establiments de la ciutat (comerç, turisme i restauració).
- Promoció de la Responsabilitat Social Corporativa a la ciutat